کوالکام از هسته‌های CPU سفارشی مبتنی بر Arm Oryon رونمایی کرد که در سال 2023 برای رایانه‌های شخصی موبایلی عرضه می‌شوند.

10 گوشی برتر
گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها، ≤6 اینچی، گوشی‌های هوشمند دوربین

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

10 لپ تاپ برتر
چند رسانه ای، چند رسانه ای بودجه، بازی، بازی اقتصادی، بازی سبک، کسب و کار، دفتر بودجه، ایستگاه کاری، زیر نوت بوک، اولترابوک، کروم بوک

اولین CPU داخلی Qualcomm مبتنی بر Arm عمدتاً رایانه های شخصی موبایل را هدف قرار داده است.  (منبع تصویر: کوالکام)
اولین CPU داخلی کوالکام مبتنی بر Arm اساساً رایانه های شخصی موبایل را هدف قرار داده است. (منبع تصویر: کوالکام)

بازار رایانه های شخصی تلفن همراه ممکن است در بازه زمانی شلوغ 2023-2024 باشد، زیرا Oryon کوالکام باید نه تنها با مظنونان معمولی Intel و AMD X86 یا پردازنده های آینده M اپل، بلکه با پردازنده های Arm-based MediaTek و حتی SiFive رقابت کند. سی پی یو های لپ تاپ RISC-V.

من اولین بار در حدود هفت سالگی به دنیای شگفت انگیز IT & C قدم گذاشتم. من فوراً مجذوب گرافیک های کامپیوتری شدم، چه از بازی ها و چه برنامه های سه بعدی مانند تری دی مکس. من همچنین یک خواننده مشتاق داستان های علمی تخیلی، یک علاقه مند به اخترفیزیک و یک متخصص رمزنگاری هستم. من در سال 2006 شروع به نوشتن مقالات مرتبط با رایانه شخصی برای Softpedia و چند وبلاگ کردم. در تابستان 2017 به تیم Notebookcheck پیوستم و در حال حاضر یک نویسنده ارشد فناوری هستم که بیشتر اخبار مربوط به پردازنده، GPU و لپ تاپ را پوشش می دهد.

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/Qualcomm-unveils-Oryon-Arm-based-custom-CPU-cores-coming-to-mobile-PCs-in-2023.669779.0.html

با خرید Nuvia، کوالکام نشان داد که برنامه‌های جدی برای به دست آوردن طوفانی در بازار رایانه‌های شخصی تلفن همراه دارد و در نهایت پردازنده‌های طراحی داخلی مبتنی بر Arm را ارائه می‌کند که نسبت به مدل‌های M اپل برتری دارند. در این میان، خود آرم وارد دعوی حقوقی شد که کوالکام را متهم به سوء استفاده از پتنت و مجوز می‌کرد و به نظر می‌رسید که جاه‌طلبی‌های کوالکام می‌توانست زودتر از موعد قطع شود. با این حال، به نظر نمی‌رسد که این مانع روی کوالکام تأثیر بگذارد، زیرا این شرکت اخیراً برنامه‌های خود را در اجلاس اسنپدراگون تکرار کرد و در سال 2023 عرضه آن را دو برابر کرد و حتی فاش کرد که هسته پردازشگر سفارشی قرار است با نام Oryon شناخته شود.

خرید لپ تاپ Lenovo ThinkPad X13s Gen 1 با پردازنده Qualcomm Snapdragon 8cx Gen 3 در آمازون