کاهش فروش RTX 4090 و موفقیت RX 7900 XTX می تواند باعث نگرانی انویدیا شود زیرا گزارش ها ادعا می کنند پردازنده های گرافیکی نسل آخر بر فروش غالب هستند.


در نوامبر 2022، افشاگر Moore’s Law is Dead ادعا کرد که کاربران RTX 4080 را به نفع RTX 4090 نادیده می‌گیرند. به این ترتیب، واحدهای RTX 4090 با سرعتی سالم حرکت می‌کردند. حالا، افشاکننده حاکی از نرخ فروش پردازنده‌های گرافیکی RTX 4090 در حال کاهش است. این اطلاعات از طریق منابع خرده فروشی در داخل و خارج از ایالات متحده به تام می رسد.

منبعی که گفته می‌شود در Microcenter کار می‌کند به تام پیشنهاد کرد که فروش پردازنده‌های گرافیکی RTX 4090 «به‌طور قابل‌توجهی» بیشتر طول می‌کشد، زیرا کارت‌ها مانند گذشته در عرض چند ساعت فروخته نمی‌شوند، اما یک یا دو روز طول می‌کشد. منبع همچنین ادعا کرد که RTX 4090 با قیمت بالای 1900 دلار آمریکا عملاً به فروش نمی رسد.

جالب اینجاست که منبع دیگری به تام اشاره کرد که اگرچه کارت های RX 7900 XTX و RTX 4090 هر دو مورد تقاضا هستند، فروش پرچمدار انویدیا با کاهش سرعت روبرو شده است. طبق منبع، حدود یک هفته طول می کشد تا از طریق موجودی RTX 4090 فروخته شود، نه در روز اول، همانطور که از زمان عرضه وجود داشته است. با این حال، به نظر می رسد آخرین نسل پردازنده های گرافیکی RTX 30 بسیار محبوب هستند زیرا منبع آنها را به عنوان “فروش مانند کیک های داغ” توصیف می کند.

چند نفر دیگر از خودی ها تصویر بدتری از فروش RTX 40 ارائه کردند. یک منبع داخلی که برای یک خرده‌فروش آمریکایی کار می‌کند ادعا کرد که «سری 40 اساساً در سال 2023 به فروش نمی‌رسد»، در حالی که یکی دیگر که گفته می‌شود برای یک شرکت خرده‌فروشی بزرگ در خارج از ایالات متحده کار می‌کند، اشاره کرد که خرده‌فروش تنها یکی از ده‌ها RTX را به فروش رساند. 4090 در ژانویه دریافت کرد. علاوه بر این، هر دو منبع گزارش کردند که بردهای نسل آخر با نرخ های تخفیف یا MSRP موارد داغ بلیط هستند، به خصوص RTX 3070 میان رده، RTX 3060 Ti و غیره.

علاوه بر ارزان‌تر بودن نسبت به عرضه‌های RTX 40 و RDNA 3، پردازنده‌های گرافیکی میان‌رده آخرین نسل هنوز جایگزین‌های نسل بعدی دریافت نکرده‌اند که توضیح می‌دهد که چرا مشتریان با محدودیت نقدی به سمت این گزینه‌های ارزان‌تر هجوم آورده‌اند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد کارت‌های AMD RDNA 2 RX 6000 و RDNA 3 RX 7000 با سرعت بالایی در حال حرکت هستند، زیرا یک خرده‌فروش بزرگ ادعا می‌کند که بردها به همان سرعتی که ما دریافت می‌کنیم به فروش می‌رسند. همان منبع همچنین بیانیه‌ای توهین‌آمیز درباره فروش Arc اینتل به اشتراک گذاشت که ادعا می‌کرد «فروش ARC به اندازه بخش آنها مرده است».

در نهایت، RX 7900 XTX حداقل به گفته یکی از خبرچینان MLID مانند یک مورد علاقه طرفداران به نظر می رسد. این شخص گزارش داد که “در 10 سال گذشته هرگز ندیده است که یک کارت پرچمدار RADEON به این خوبی بفروشد”. این برد آنقدر تقاضا دارد که “مردم مایلند برای مدل های AIB 3×8-Pin مبلغی بیش از MSPR بپردازند”.

تکرار این نکته ضروری است که همیشه باید گزارش های تایید نشده مانند آنچه در اینجا ارائه شده است با احتیاط دریافت کنید.

PowerColor Red Devil AMD Radeon RX 7900 XTX را در آمازون بخرید


منبع: https://www.notebookcheck.net/Slowing-RTX-4090-sales-and-smash-hit-RX-7900-XTX-could-cause-Nvidia-some-concern-as-report-claims-last-gen-GPUs-dominate-sales.688200.0.html