کاهش شدید قیمت لیتیوم ممکن است به جای خودروهای برقی ارزان‌تر، حاشیه سود خودروهای برقی را کاهش دهد.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 635 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

به عنوان مثال، باتری نیمه جامد 150 کیلووات ساعتی که NIO برای وسایل نقلیه خود ساخته است، آنقدر گران است که تقریباً به اندازه خود سدان ET5 است. قبل از کاهش شدید قیمت لیتیوم NIO تنها قصد داشت بسته 150 کیلووات ساعتی با نیکل بالا را به جای فروش کامل وسایل نقلیه مجهز به آن، تنها به عنوان مبادله اجاره برای سفرهای طولانی تر مانند تعطیلات تابستانی ارائه دهد.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Drastic-lithium-price-nosedive-may-bring-EV-profit-margin-respite-rather-than-cheaper-electric-cars.702255.0.html

نیازی به گفتن نیست که سازنده EV عملکرد نسبتاً از این تمایل راضی است. NIO در آخرین تماس سرمایه‌گذاران خود اشاره کرد که کاهش قیمت لیتیوم به میزان قابل توجهی باعث بهبود حاشیه‌های ناخالص آن تا 8 درصد می‌شود، زیرا بسته باتری می‌تواند مسئول نیمی از هزینه‌های تولید EV باشد.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید