کارخانه گیگافکتوری جدید تسلا در مکزیک ممکن است برای تولید مدل 2 با هزینه کمتر با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری باشد.

بعداً در آخرین تماس تسلا، ایلان ماسک تکرار کرد که یک مدل ارزان قیمت در راه است و گفت که تسلا قصد دارد هزینه های تولید خود را در مقایسه با مدل 3 به نصف کاهش دهد.برای روشن شدن، کوچکتر خواهد بودوی افزود، اما در نهایت انتظار می‌رود که در مقادیر بیشتر ازهمه وسایل نقلیه دیگر تسلا با هم ترکیب شده انددر حالی که مشخص نیست که آیا نصف شدن هزینه های تولید مدل 2 منجر به عرضه آن با نصف قیمت مدل 3 می شود یا خیر، مطمئناً به خودروی سطح ابتدایی تسلا تبدیل خواهد شد و آماده سازی برای تولید انبوه آن ممکن است چیزی باشد. پشت جدیدترین پروژه Giga Mexico قرار دارد.

گزارش شده است که ایلان ماسک ممکن است در حال آماده شدن برای اعلام مکان جدید تسلا Gigafactory در Nuevo Leon باشد. بلومبرگو امروز یک نشریه محلی این شایعه را تایید کرد و آن را کمی بیشتر کرد. تسلا نه تنها در حال آماده سازی یک کارخانه گیگا با مکانی در حومه مونتری، سانتا کاتارینا (با فاصله هفت ساعت رانندگی از گیگا تگزاس) است، بلکه برنامه های بزرگی برای توسعه کارخانه مکزیکی در آینده دارد.

این خودروی مرموز جدید تسلا به خوبی می‌تواند بازار انبوه ارزان‌تر مدل 2 باشد که به آرامی از وضعیت تبخیر به مرحله بررسی واقعی در برنامه‌های توسعه آتی تسلا می‌رود. در پاییز، رئیس روابط سرمایه‌گذار تسلا گفت که این خودروساز باید مدل 2 مقرون به صرفه را در طول برنامه 5 ساله فعلی خود و قبل از راه‌اندازی سرویس خودروی خودران روباتاکسی توسعه دهد.

طبق گزارش‌ها، ایلان ماسک دو بار در سال جاری برای جست‌وجوی مکان‌های احتمالی کارخانه در نووو لئون بود و همین نشریه موفق شد تصاویری از مدیر عامل تسلا به همراه همسر فرماندار ایالت در آن زمان و همچنین با معاون وزیر سرمایه‌گذاری امانوئل لو، ساکن سابق آستین، به دست آورد. که کاتالیزور اصلی پروژه کارخانه گیگا مکزیک است.

به همراه مارکو گونزالس، وزیر امور خارجه توسعه منطقه ای و کشاورزی، آنها همچنین در ایجاد خطوط گذرگاه مرزی اختصاصی برای تامین کنندگان قطعات تسلا در مکزیک که در تابستان ظاهر شدند، نقش مهمی داشتند.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید


منبع: https://www.notebookcheck.net/New-Tesla-Gigafactory-in-Mexico-may-be-for-lower-cost-Model-2-production-with-up-to-US-10-billion-investment.675769.0.html

به نظر می رسد همه چیز نشان می دهد که زمین برای ماسک قبلاً خریداری شده است، چیزی که مشخص نیست این است که آیا خود دولت ایالتی بوده یا تاجر.یک مشاور سرمایه گذاری محلی به این نکته اشاره کرد، در حالی که آنها اضافه کردند که خرید زمین از طریق دلالان املاک انجام نمی شود، بلکه نهادها مستقیماً خرید می کنند.من حدود 10 تامین کننده تسلا داشته ام که به دنبال گزینه های “سایت” برای استقرار در اینجا آمده اندیک منبع دیگر خبر داد.

با سرمایه گذاری اولیه تا 1 میلیارد دلار، کارخانه گیگافکتوری در مکزیک قرار است به تولید قطعات برای مدل های موجود تسلا کمک کند که در ابتدا در گیگا تگزاس مونتاژ می شوند، مانند Cybertruck یا Semi. با این حال، بعداً، به گفته افراد داخلی که از مذاکرات مطلع هستند، سرمایه‌گذاری گیگافکتوری مکزیکی ممکن است به بیش از 10 میلیارد دلار افزایش یابد و برای تولید خودروی مقرون‌به‌صرفه‌تر از مدل‌های فعلی تسلا استفاده شود:

سرمایه گذاری شامل فازهای اولیه و توسعه های آتی از 10 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. این شامل سرمایه گذاری در فاز اولیه برای اجزای مختلف مدل های موجود خواهد بود و در فازهای آینده مدل جدیدی با هزینه کمتر نسبت به مدل های فعلی خواهد بود.

در آنجا، تسلا می‌تواند تمام درس‌های بهره‌وری تولید را که در حین ساخت یا توسعه کارخانه‌های گیگ قبلی خود آموخته است، به کار گیرد. همراه با هزینه کمتر نیروی کار و نزدیکی به ایالات متحده، و همچنین با هر انگیزه فدرال یا ایالتی، تسلا می تواند به صرفه جویی در مقیاس مورد نیاز برای رسیدن به قیمت خرده فروشی زیر 30000 دلار آمریکا مدل 2 دست یابد.