چگونه یک پارتیشن غیر قابل حذف در ویندوز را بدون استفاده از ابزارهای شخص ثالث حذف کنیم

در تصویر زیر سه درایو را مشاهده می کنید. بیایید سومین را انتخاب کنیم، کوچکترین. برخلاف دو گزینه دیگر، این یک درایو قلم است و نه SSD. این واقعاً برای ابزار مهم نیست.

اکنون می توانید پنجره خط فرمان را مشاهده کنید. “DiskPart” را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. این احتمال وجود دارد که شما یک درخواست امنیتی دیگر از سیستم عامل دریافت کنید. این طبیعی است لطفا یک بار دیگر روی “بله” کلیک کنید.

“select disk #” را تایپ کنید، علامت “#” را با شماره درایوی که حاوی پارتیشن ناخواسته ای است که می خواهید از آن خلاص شوید جایگزین کنید و سپس Enter را بزنید.

“انتخاب پارتیشن #” را تایپ کنید و نماد “#” را با تعداد پارتیشنی که باید حذف کنید جایگزین کنید. Enter را بزنید. سپس عبارت “delete partition override” را تایپ کنید و یک بار دیگر Enter را بزنید. این باید باشد.

همانطور که اکثر کاربران سطح پیشرفته رایانه شخصی می دانند، diskmgmt.msc، ابزاری است که در هر رایانه ویندوز 10 و ویندوز 11 تعبیه شده است که به شما امکان می دهد پارتیشن های موجود را ویرایش کنید، آنها را حذف کنید و حتی پارتیشن های جدید ایجاد کنید. شرم آور است که این ابزار قادر مطلق نیست و در مواقعی از حذف پارتیشن های خاصی امتناع می ورزد – پارتیشن هایی که توسط سیستم عامل های لینوکس ایجاد شده اند، در میان نمونه های دیگر.

با انجام این کار، ابزار لیستی از درایوهای فیزیکی متصل به رایانه را در خروجی قرار می دهد. ساده ترین راه برای تمایز بین آنها این است که به ظرفیت کامل هر درایو نگاه کنید.

من عاشق خواندن مطالب هستم من همچنین عاشق کار با دستگاه های الکترونیکی مختلف هستم، چه یک اسباب بازی کنترل از راه دور یا یک مک بوک جدید. زمانی که من سر کار نیستم، می توانید در کوه های جمهوری آلتای، روسیه، من را جستجو کنید.

زیر 300 USD/Euro، زیر 500 USD/Euro، 1000 USD/Euro، برای دانشجویان دانشگاه، بهترین نمایشگرها

اکنون به DiskPart نیاز داریم تا لیستی از دیسک ها را به ما بدهد. “list disk” را تایپ کرده و Enter را بزنید.

حذف یک پارتیشن به صورت رایگان، بدون نیاز به دانلود.  (منبع تصویر: Unsplash/Own)
حذف یک پارتیشن به صورت رایگان، بدون نیاز به دانلود. (منبع تصویر: Unsplash/Own)

CheckUp – هک برای زندگی فنی بهتر

با انتخاب درایو، می توانیم لیستی از پارتیشن های واقع در آن را دریافت کنیم. “list partition” را تایپ کرده و Enter را بزنید.

خوشبختانه، مدیریت دیسک یک خویشاوند قدرتمندتر به نام دارد DiskPart. دومی رایگان است و استفاده از آن نسبتاً آسان است.

ساده ترین راه برای اطمینان از حذف پارتیشن مناسب این است که اندازه آن را در نظر داشته باشید و قبل از حذف هر چیزی همه چیز را دوباره بررسی کنید. در هر صورت، توصیه می شود قبل از حذف یک پارتیشن، از مهمترین فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

این بخش احتمالاً مهمترین است زیرا به راحتی می توان پارتیشن اشتباه را به طور تصادفی حذف کرد و در نتیجه بسیاری از داده های مهم را از دست داد. در حالی که فقط یک پارتیشن در درایو قلم ما وجود دارد، پیش بینی اینکه چند پارتیشن بر روی SSD یا هارد دیسک شما وجود خواهد داشت دشوار است. برای سیستم‌عامل‌های مدرن ویندوز، ایجاد چهار پارتیشن در حالی که فایل‌های خود را در یک درایو تمیز و تازه خریداری شده در طول فرآیند نصب تمیز کپی می‌کنند، طبیعی است. از سوی دیگر، ChromeOS Flex به نظر می‌رسد برای اینکه بتواند به درستی کار کند به بیش از دو برابر تعداد پارتیشن نیاز دارد.

10 گوشی برتر
گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها، ≤6 اینچی، گوشی‌های هوشمند دوربین

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/How-to-delete-an-undeletable-partition-in-Windows-without-using-third-party-tools.697459.0.html