پنل های تلویزیون OLED 2023: فناوری MLA ال جی در مقابل QD-OLED بهبود یافته سامسونگ

نکته مهمی که قبل از ورود به داده های اندازه گیری باید به آن اشاره کرد این است که همه پنل های آزمایش شده مدل های پیش تولید هستند و ممکن است عملکرد تا حدودی در نسخه های تجاری بهبود یابد. اندازه‌گیری‌های Teoh نشان می‌دهد که هر دو نوع OLEDl می‌توانند به 2100 نیت بر روی الگوهای پنجره 3 درصد برسند، اما این ارقام در نقطه سفید 9000+ K ثبت می‌شوند. هنگام کالیبره کردن نقطه سفید به استاندارد صنعتی D65، خروجی نور کاهش می یابد. پنل سامسونگ در یک پنجره 10 درصد به 1313 نیت کاهش می یابد، در حالی که پنل ال جی با 1514 نیت روشن تر است. با این حال، در یک صفحه سفید تمام میدان، OLED ال‌جی به ۲۰۹ نیت می‌رسد، اما پنل سامسونگ با ۲۵۰ نیت جلوتر است.

من اولین بار در حدود هفت سالگی به دنیای شگفت انگیز IT & C قدم گذاشتم. من فوراً مجذوب گرافیک های کامپیوتری شدم، چه از بازی ها و چه برنامه های سه بعدی مانند تری دی مکس. من همچنین یک خواننده مشتاق داستان های علمی تخیلی، یک علاقه مند به اخترفیزیک و یک متخصص رمزنگاری هستم. من در سال 2006 شروع به نوشتن مقالات مرتبط با رایانه شخصی برای Softpedia و چند وبلاگ کردم. در تابستان 2017 به تیم Notebookcheck پیوستم و در حال حاضر یک نویسنده ارشد فناوری هستم که بیشتر اخبار مربوط به پردازنده، GPU و لپ تاپ را پوشش می دهد.


منبع: https://www.notebookcheck.net/2023-OLED-TV-panels-LG-s-MLA-technology-versus-Samsung-s-improved-QD-OLED.679321.0.html

سامسونگ سال گذشته به بازار تلویزیون های OLED بازگشت و ثابت کرد که فناوری QD-OLED آن می تواند به راحتی با مدل های قدیمی WRGB OLED ال جی رقابت کند. امسال، شاهد تطبیق ال‌جی با شرایط جدید بازار هستیم، زیرا تلاش می‌کند با فناوری جدید Micro Lens Array ترکیب شده با الگوریتم‌های متا مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند حداکثر روشنایی OLED‌های WRGB را به‌طور قابل‌توجهی افزایش دهد، رقابت را یکی کند. از سوی دیگر، سامسونگ نیز دست به دست نمی‌شود، زیرا QD-OLED‌های 2023 یک لایه جدید HyperEfficient ElectroLuminescent همراه با کنترل پیکسلی بهتر با هوش مصنوعی را ادغام می‌کنند. Vincent Teoh از HDTVTest موفق شد اندازه‌گیری‌هایی را از پنل‌های OLED 2023 ال‌جی و سامسونگ بگیرد و به نظر می‌رسد که هر دوی آن‌ها در مورد بهبود حداکثر روشنایی به میان می‌آیند.

بوگدان سولکا

بوگدان سولکا – نویسنده ارشد فناوری – 1912 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2017

پنجره‌های کوچک‌تر روشن‌تر ال‌جی می‌توانند به نکات برجسته‌تر نگاهی تبدیل شوند، در حالی که صفحه‌نمایش میدان کامل روشن‌تر سامسونگ می‌تواند میانگین درخشندگی بالاتری را برای ارائه‌های HDR به ارمغان بیاورد. با این وجود، هنوز باید این واقعیت را در نظر بگیریم که پنل‌های WRGB ال‌جی بیشتر روشنایی خود را از طریق زیرپیکسل‌های سفید دریافت می‌کنند، در حالی که پنل‌های RGB واقعی مانند QD-OLED روشنایی را بین زیرپیکسل‌های قرمز، سبز و آبی متعادل می‌کنند. این بدان معناست که اشباع رنگ همچنان در نمایشگرهای سامسونگ بهتر است و Teoh با نشان دادن طیف رنگی 75 درصدی Rec.2020 در نمایشگرهای LG در مقابل طیف رنگی 91 درصدی Rec.2020 در نمایشگرهای QD-OLED تأیید می کند.

تلویزیون OLED 42 اینچی Sony A90K را در آمازون بخرید