پردازنده‌های دسک‌تاپ Meteor Lake اینتل در نقشه راه ۱۲ ماهه OEM گم شده‌اند، زیرا لپ‌تاپ ۱۴ هسته‌ای MTL SKU می‌تواند تا ماه اکتبر عرضه شود.

در ادامه، یکی دیگر از منابع MLID تلاش کرد تا شایعات مربوط به محدود کردن سرعت ساعت را در هسته‌های Meteor Lake Redwood Cove با ذکر این نکته که MTL «باید از 4 گیگاهرتز به خوبی افزایش یابد» را خنثی کند.

در نهایت، طبق یکی از منابع MLID، در حالی که تیم بلو اعتراف کرد که “نسل جدیدی در پاییز امسال با چند رشته بهتر به دسکتاپ خواهد آمد”، اینتل هیچ برچسبی را مشخص نکرد. اساسا، ما نمی دانیم که آیا اینتل از “14” استفاده خواهد کرد یا خیرهفتم برچسب gen” برای MTL-S به ظاهر محکوم به فنا یا Raptor Lake Refresh که شایعه شده اواخر امسال عرضه می شود.

مطابق با قانون مور مرده است، لغو ادعایی MTL-S می تواند درست باشد. یکی از منابع OEM اظهار داشت که OEM فقط Reptor Lake Refresh را در نقشه راه 12 ماهه دسکتاپ خود دارد.

اینتل 14هفتم انتظار می‌رود که پردازنده‌های Meteor Lake در سه‌ماهه چهارم امسال پوشش خود را از دست بدهند. با این حال، نشت در مورد پردازنده های دسکتاپ Meteor Lake-S (MTL-S) کاملا بدبینانه بوده است. به عنوان مثال، اواخر ماه گذشته گزارش دادیم که اینتل ممکن است MTL-S را برای دسکتاپ ها به طور کلی لغو کند و محصول MTL-S می تواند به عنوان یک تراشه MTL-P موبایل عرضه شود.

فواد مرتضی
فواد مرتضی – نویسنده فنی – 399 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

پردازنده دسکتاپ Intel Core i7-13700KF را در آمازون بخرید