عدم وجود لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های گرافیکی GeForce MX در CES 2023 نشان می‌دهد که انویدیا ممکن است GPU گسسته سطح ابتدایی خود را کنار گذاشته باشد.

ممکن است انویدیا تولید پردازنده‌های گرافیکی گسسته GeForce MX را برای لپ‌تاپ‌ها متوقف کرده باشد. با پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه‌ای مانند AMD Radeon 680M و پردازنده‌های گرافیکی گسسته Arc سطح پایه مانند A350M و A370M که اکنون قادر به شتاب رسانه‌ای و بازی‌های 1080p در تنظیمات پایین تا متوسط ​​هستند، به نظر می‌رسد خط تولید GeForce MX دیگر مرتبط نیست.

سری GeForce MX انویدیا یک راه‌حل GPU گسسته سطح ابتدایی برای لپ‌تاپ‌های باریک و سبک است که در مقایسه با آنچه که با گرافیک یکپارچه امکان‌پذیر است، به کمی افزایش عملکرد بیشتر نیاز دارند. ما در نمایشگاه CES 2023 شاهد عرضه های جدیدی بودیم، اما هیچ کدام با گرافیک GeForce MX نبودند. یک گزارش جدید اکنون حدس می‌زند که انویدیا ممکن است سری MX را به طور کامل متوقف کرده باشد.

پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ RTX 4050 در مورد مصرف انرژی به اندازه GeForce MX550 یا MX570 25 واتی مقرون‌به‌صرفه نیست، اما لپ‌تاپ‌های دارای دومی بیشتر به سمت ویرایش اولیه رسانه، شتاب پخش و بازی با کیفیت 1080p در تنظیمات پایین، که گرافیک یکپارچه هستند، هدف قرار می‌گیرند. مانند Radeon 680M در حال حاضر خوب هستند.

ما لپ تاپ هایی مانند Samsung Galaxy Book2 و Acer Swift X را با گرافیک مجزای اینتل به ترتیب در قالب Arc A350M و Arc A370M دیده ایم، بنابراین انگیزه کمی برای Nvidia برای ادامه ساخت تراشه های MX وجود دارد.

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

ممکن است سری GeForce MX Nvidia کنار گذاشته شده باشد.  (منبع تصویر: Nvidia)

ممکن است سری GeForce MX Nvidia کنار گذاشته شده باشد. (منبع تصویر: Nvidia)

10 گوشی برتر
گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها، ≤6 اینچی، گوشی‌های هوشمند دوربین