ظاهرا CPU پرچمدار Meteor Lake با 22 هسته لغو شد زیرا اینتل می‌توانست MTL-S را برای گیمرهای Core i5/i7 عرضه کند.


قبلاً گزارش داده بودیم که نسل چهاردهمین معماری آتی Meteor Lake اینتل در سه ماهه چهارم سال 2023 راه اندازی خواهد شد. شایعه شده بود که معماری جدید شامل هسته های P Redwood Cove و هسته های E Crestmont است که ظاهراً 15 تا 28 درصد و بیش از 15 درصد افزایش IPC را به همراه خواهد داشت. به ترتیب. این اطلاعات از طریق تام از Moore’s Law Is Dead به ما رسید. در حال حاضر افشاگر ادعاها تراشه پرچمدار Meteor Lake ممکن است با مشکلات توسعه مواجه باشد.

بر اساس اطلاعات فاش شده، اینتل ممکن است در توسعه پیکربندی پرچمدار دسکتاپ 6 هسته P و 16 هسته E با مشکل مواجه باشد. یکی از منابع تام ادعا کرد که 8 هسته اصلی P + 16 هسته E و 6 هسته P + 16 هسته E-core MTL-S دسکتاپ SKU “به نظر لغو شده یا حداقل دیگر تضمین نشده است”. این منبع همچنین بیان کرد که 8 هسته E + 6 هسته P که تام آن را “مرگ لپ‌تاپ” می‌نامد، می‌تواند بالاترین جایگاه را در مجموعه Meteor Lake دسکتاپ به خود اختصاص دهد.

علاوه بر این، سوکت LGA 1851 Meteor Lake “هنوز در حال توسعه فعال” است. همچنین اطلاعات ادعایی وجود دارد مبنی بر اینکه در 1H 2024، دسکتاپ Meteor Lake می تواند به عنوان یک پلتفرم بازی عمدتاً برای کاربرانی که در جستجوی سیستم Core i5 و Core i7 هستند، به بازار عرضه شود، زیرا در مواد بازاریابی پیشنهادی “i9 ذکر نشده است”.

در نهایت، منبع دیگری پیشنهاد کرد که تیم دسکتاپ Meteor Lake “با موفقیت اجرا نمی شود” که می تواند منجر به تاخیر شود. از طرف دیگر، به نظر می رسد توسعه موبایل Meteor Lake به دلیل مشکلات گره 4 اینتل، با تاخیرهای جزئی به خوبی پیش می رود. این منبع همچنین اظهار داشت که لپ‌تاپ‌های «اگر خوش شانس باشیم» با پردازنده‌های موبایل Meteor Lake می‌توانند در سه ماهه سوم سال 2023 عرضه شوند.

لازم به ذکر است که انتظار نداریم به این زودی جزئیات رسمی در مورد دریاچه شهاب اینتل بشنویم. وقتی صحبت از CPU به میان می آید، شرکت ها می توانند مشخصات پردازنده و استراتژی محصول را خیلی سریع تغییر دهند. بنابراین، این شایعات را با یک دانه نمک غول پیکر کنار بگذارید.

Intel Core i5-13600K را در آمازون بخرید


منبع: https://www.notebookcheck.net/Flagship-Meteor-Lake-22-core-CPU-apparently-canceled-as-Intel-could-market-MTL-S-towards-prospective-Core-i5-i7-gamers.676446.0.html