طبق گفته وبلاگ نویس نظامی روسیه، رادار شناسایی ترمینال استارلینک در اوکراین وارد آزمایش می شود

در آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، ایلان ماسک به درخواست یک مقام اوکراینی برای پوشش اینترنت ماهواره‌ای و پایانه‌های استارلینک برای مقابله با تخریب زیرساخت‌های پهنای باند که در پی آن رخ داد، پاسخ داد. اسپیس ایکس از آن زمان تاکنون اینترنت و پایانه های ماهواره ای را در اوکراین ارائه کرده است، مبلغی بالغ بر 100 میلیون دلار که ایلان ماسک ادعا می کند فقط امسال برای این سرویس هزینه خواهد شد. اخیراً اسپیس ایکس از پنتاگون خواسته است که برگه را برای سال 2023 انتخاب کند، در غیر این صورت اسپیس ایکس در سال آینده 380 میلیون دلار دیگر در اوکراین هزینه خواهد کرد.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.




منبع: https://www.notebookcheck.net/Starlink-terminal-detection-radar-to-enter-testing-in-Ukraine-as-per-Russian-military-blogger.675439.0.html

کارخانه اسلحه سازی Sestroretsk روسیه ادعا می کند که یک رادار تشخیص پایانه Starlink به نام Borshchevik ساخته است که “برای شناسایی و تعیین مکان پایانه های Starlink در یک بخش 180 درجه در فاصله حداکثر 10 کیلومتر طراحی شده است.نه تنها این، بلکه یک وبلاگ نویس نظامی روسی در کانال محبوب تلگرامی Reverse Side of Medal به خود می بالید که به زودی آزمایش سیستم تشخیص Borshchevik Starlink را در میدان اوکراین آغاز خواهند کرد.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 510 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

همچنین، در آخرین ارتباط، SOZ در مورد مرحله نهایی آزمایش یک توسعه جالب صحبت کرد که امکان تشخیص به موقع پایانه های Starlink را در کل خط تماس فراهم می کند. اسمش مجموعه موبایل جهت یابی “بورشچویک” است… من در اولین تست ها در خط تماس شرکت خواهم کرد.

ایلان ماسک همچنین ابراز نگرانی کرد که به این ترتیب اسپیس ایکس یک هدف باز برای حملات سایبری روسیه است.همچنین، زیرا اوکراین به طور فزاینده ای از سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink برای اهداف نظامی نیز استفاده می کند. وبلاگ نویسان نظامی همیشه متخاصم روسیه از نیروهای هوافضا خواسته اند که ماهواره های استارلینک را که مستقیماً به اوکراین خدمت می کنند از آسمان منهدم کنند. مقامات روسیه تهدیدهای مبهمی کرده اند در مورد آن نیز رادار تشخیص ترمینال Borshchevik Starlink، اگر محصول معتبری باشد، ممکن است به ارتش اجازه دهد تا آن را به روشی دیگر دنبال کند، طبق گفته سازنده آن:

TP-Link 5GHz AC867 Long Range Outdoor CPE را در آمازون دریافت کنید