سرفیس پرو 9 مایکروسافت اکنون سریعتر است، اما دیگر جک صدا ارائه نمی دهد

این پردازنده به پردازنده فعلی Alder Lake U از اینتل ارتقا یافته است. این واقعیت که هنوز یک پردازنده Raptor-Lake نیست نباید مشکلی ایجاد کند، زیرا ما از تراشه های جدید Raptor-Lake در بخش تلفن همراه انتظار زیادی نداریم (ساعت کمی افزایش می یابد، اما تغییرات عمده و iGPU جدید نیز وجود ندارد. ). تراشه جدید Alder-Lake U (Core i7-1255U) عملکرد قابل توجهی بیشتری نسبت به Core i7-1185G قدیمی ارائه می دهد، به خصوص در ناحیه چند هسته ای. مایکروسافت در اینجا به پردازنده اختیار می دهد و سیستم خنک کننده قادر است 35 وات را برای چند دقیقه و 22 وات را به طور مداوم خنک نگه دارد. با این حال، حتی با این مقدار کم، یک پردازنده Alder Lake P مانند Core i7-1260P با دو هسته عملکرد اضافی خود سریعتر خواهد بود.

آندریاس اوستوف

دومین ویژگی حذف شده مربوط به ماژول LTE اختیاری است که قبلا برای مشتریان تجاری در دسترس بود. مایکروسافت اکنون در حال دور زدن این مشکل با نسخه ARM سرفیس پرو 9 است که قبلاً با نام سرفیس پرو ایکس فروخته می‌شد. این مودم 5G از قبل کار می‌کند، اما ما مطمئن نیستیم که آیا ویندوز روی ARM اکنون واقعا جایگزین مناسبی است یا خیر. به نسخه اینتل بررسی ARM Surface Pro 9 به زودی این سوال را روشن خواهد کرد. کارت خوانی که مدتی پیش به دلیل داشتن اسلات اختیاری سیم کارت حذف شده بود، به مدل اینتل نیز بازنگشت.

این همچنان مشکل قیمت را باقی می گذارد. مدل پایه با Core i5-1235U، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD دقیقاً مطابق با ادعای “Pro” در سال 2023 نیست، اما مایکروسافت هنوز 1299 یورو سنگین دریافت می کند و شما باید صفحه کلید را بخرید و قلم به صورت جداگانه دستگاه بررسی ما با Core i7، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD حتی RRP بیش از 2100 یورو دارد، اما در حال حاضر از 1900 یورو در فروشگاه ها موجود است (دوباره بدون دستگاه های ورودی). نسخه ARM با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD حتی حدود 1600 یورو قیمت دارد که تقریباً به اندازه آیپد پرو 12.9 فعلی با پردازنده M2 است، اما با نمایشگر مینی LED بسیار بهتر. تمام اطلاعات بیشتر در مورد Surface Pro 9 جدید را می توانید در بررسی دقیق ما پیدا کنید: