راه حل جدید باتری سازی مبتنی بر گیاه که برای تقویت تولید پایدار در آینده تبلیغ می شود


دنیایی که در آن اتکا به سوخت‌های فسیلی کاهش می‌یابد و ذخیره انرژی افزایش می‌یابد، ممکن است روزی متوجه این موضوع شود که باتری‌ها روی درختان رشد نمی‌کنند. با این حال، به گفته برخی از محققان و شرکت ها، ممکن است به جای آن ها از آنها ساخته شود.

استورا انسو ادعا می کند که ماده انحصاری جدید آن Lignode می تواند برای ساخت باتری های لیتیوم یا سدیم یون با قابلیت شارژ فوق العاده سریع استفاده شود. ظاهراً این کار را با جایگزینی گرافیت مصنوعی که معمولاً در آندها برای انواع باتری‌ها یافت می‌شود، از جمله آن‌هایی که برای وسایل نقلیه الکتریکی در نظر گرفته شده‌اند، انجام می‌دهد.

هر دو ترکیب ساختارهای کربنی از خواصی هستند که ممکن است آنها را به “کاملآند. با این حال، دومی از کارخانه شامل فرآیندهای مورد نیاز است 3000 درجه سانتی گراد (5432 درجه فارنهایت) درجه حرارت.

از سوی دیگر، لیگنود به عنوان نیاز به گرمای کمتری برای تولید دارد و علاوه بر این، بر پایه لیگنین است، پلیمری که کاملا آزادانه در چوب و مشتقات آن موجود است.

Stora Enso، که خود را به عنوان “ارائه دهنده پیشرو جهانیدر مورد کالاهای تجدیدپذیر مانند بسته بندی که از مزارع جنگلی قابل توجه آن به دست می آید، ادعا می کند که تولید لیگنود می تواند به محصول جانبی دیگری از عملیات فعلی پردازش خمیر کاغذ تبدیل شود و در نتیجه اطمینان حاصل شود که هیچ درخت اضافی در تولید آن قطع نمی شود.

این فقط یکی از تعدادی است پروژه ها هدف آنها توسعه باتری هایی است که به روشی “دوستانه با محیط زیست” از ترکیبات طبیعی تر، اغلب مبتنی بر گیاه ساخته شده اند. پس از آن، ممکن است آنها به عنوان امتیاز کمتری در نظر گرفته شوند، مگر اینکه تکنیک ها و مواد خام درگیر تا حد امکان پایدار و مقرون به صرفه باشند.

یک Zendure SuperTank Pro OLED بخرید آمازون


منبع: https://www.notebookcheck.net/New-plant-based-battery-making-solution-touted-to-boost-sustainable-manufacturing-in-the-future.683153.0.html