دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ به همراه مثال های ایرانی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان

برای برتری در این نقش باید در خلق روایت‌ها و شناسایی‌ الگو‌ها و ترندها استاد باشید زیرا از آن‌ها برای شکل دهی کمپین‌های تبلیغاتی بعدی استفاده می‌شود. چرا تولید محتوا می‌کنید؟ بدیهی است که برای افزایش ترافیک وبسایت اقدام به این کار می‌کنید. وقتی رسانه‌ای اقدام به انتشار محتوای حمایت‌ شده از سمت شما می‌کند، ترافیک وبسایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل مخاطبان با مطالعه محتوا برای اینکه با شما آشنا شوند روی این لینک‌ها کلیک می‌کنند. در نهایت، میزان موفقیت اتوماسیون بازاریابی و فروش به نحوه واکنش مشتریان شما بستگی دارد. با تجزیه و تحلیل واکنش‌ها و نظرات مشتریان، میزان تاثیرگذاری آنها را مورد بررسی قرار دهید و در صورت لزوم اصلاحاتی را در روش بکارگیری این نرم افزارها ایجاد کنید.

روش‌های تبلیغات سنتی، معمولاً هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به بازاریابی دیجیتال دارند. اگر هزینه زیادی را در بازاریابی دیجیتال خود صرف کنید، می‌توانید مطمئن باشید که بازگشت سرمایه خوبی هم خواهید داشت. فراتر از تولید سرنخ و درآمد، ایمیل به‌قدری گسترده شده است که در سال 2020 به 3.9 میلیارد کاربر رسید و انتظار می‌رود این رقم در سال 2023 به 4.3 میلیارد کاربر افزایش یابد؛ بیش از نیمی از جمعیت جهان!

تفاوت بازاریابی کلاسیک (آفلاین) با بازاریابی دیجیتال چیست؟

سایت هایی که سئو خوبی از نظر منطق گوگل دارند، همیشه بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند. اگرچه در ظاهر اینطور به نظر می‌رسد که این حوزه‌ها شبیه به هم بوده اما به مجموعه مهارت‌های متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال توسعه دهندگان Front-end باید به سه زبان برنامه نویسی اصلی یعنی CSS، HTML و جاوا اسکریپت تسلط داشته باشند.

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ به همراه مثال های ایرانی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان قبل از شروع به استفاده از اتوماسیون‌های بازاریابی، باید دقیقا بدانید که از آن چه میخواهید و چه انتظاری دارید. در غیر این صورت، تلاش‌های شما برای به کارگیری از منافع آن بی فایده خواهد بود. آیا میخواهید بازدیدکنندگان بیشتری را به وب سایت خود جذب کنید؟ پیشنهادات و هدایای ویژه‌ای برای مخاطبین خود در نظر دارید؟ قصد افزایش فروش و یا افزایش سهم بازار محصول خود را دارید؟ برای انجام تمام این موارد اتوماسیون به شما کمک خواهد کرد. تبلیغات همسان تاکتیکی است که از بازاریابی عملکردی پشتیبانی می‌کند و مانند یک چرخه عرضه و تقاضا فعالیت می‌کند. در طرف عرضه، ناشران زیادی هستند که به دنبال کسب درآمد از سایت‌های خود هستند.

  • با در نظر گرفتن این که استیو، مندی و ادوارد تقریباً ۱۴ ماه، ۴ سال و ۹ سال با بیزینس ما همراه باشند و ۵، ۲۰ و ۱۰۰ لایسنس را از ما خریداری کنند، ارزش زندگانی برای هر کدام از این پرسوناها به این صورت خواهد بود.
  • در تکنیک های برونگرا مثل تبلیغات آنلاین یا خرید لیست های ایمیل، بدون شک به بودجه بیشتری نیاز دارین.
  • در ادامه آموزش بازاریابی دیجیتال، مهم‌ترین و معروف‌ترین روش‌ها را که تحت عنوان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نیز شناخته می‌شوند، به شما معرفی خواهیم کرد.
  • نرم‌افزارهای تحت وب یا وب‌اپلیکیشن‌ها، آن‌ دسته از نرم‌افزارهایی هستند که برای استفاده از آن‌ها نیاز به اینترنت است.
  • چرا که کسی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کند دقیقا همان کسی است که به دنبال محصول‌تان می‌گردد.

شما در یک ویدئو به سادگی قادر به بیان و انتقال حس محتوای خود به مخاطب دارید این در حالیست که در محتوای متنی شما باید از فنون خاص نویسندگی برای این مهم بهره‌برداری کنید. ویدئو مارکتینگ به شما، محصول و خدماتتان کمک می‌کند تا در زمان کوتاه‌تری مخاطب بیشتری را درگیر و با خود همراه کنید. ویدئو مارکتینگ به عنوان یکی از خدمات بازاریابی دیجیتال رشد کسب و کار شما را دو چندان کرده و شما را در مسیر برندینگ جلو می‌اندازد. یکی از ساده ­ترین و همچنین قدرتمندترین ابزار بازاریابی ربایشی، وبلاگ است. وبلاگ به سایت شما این امکان را می ­دهد که بر روی لغات مورد پسند مشتریانتان شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب سرمایه ­گذاری کنید. نهایتا بازاریابی ربایشی یا درونگرا روشی است که از دارایی­ های دیجیتال مارکتینگ برای جذب و تبدیل مخاطب آنلاین به مشتری بالقوه و سپس مشتری واقعی و بعد از آن مشتری وفادار و هواخواه برند استفاده می­ کند.

مثلا پست‌های اسپانسری BuzzFeed یک مثال خوبه اما بسیاری از افراد تبلیغات در شبکه اجتماعی رو هم به عنوان تبلیغات نیتیو میشناسن. مثلا شما می‌تونین با استفاده از قابلیت هدف گیری در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات مورد نظرتون در پلتفرم‌های مختلف رو فقط به گروه خاصی از مخاطبین نمایش بدین. این مخاطبین می‌تونن سن، جنسیت، محل سکونت، علایق، شبکه ها یا رفتارهای مشخصی داشته باشن. علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ اغلب اوقات نسبت به تبلیغات سنتی ارزون تره و امکان اندازه گیری بهتر میزان موفقیت رو در دسترس شما قرار میده.

بله هر چقدر تعداد پلاس های، توییتها، لایک های مطالب شما بیشتر باشد به سئو سایت شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو خیلی بهتر دیده شود و به عبارتی دیگر بتوانید در رتبه های بالا قرار بگیرید. اگر شما برای برنامه‌ریزی دیجیتال مارکتینگ خود منابع کافی در اختیارتان نباشد و از مهارت لازم برای این کار را نداشته باشید، به سختی می‌توانید در بازار رقابتی دوام بیاورید و به تقاضای مشتریان پاسخ دهید. وجود مطالعات موردی توأم با جزئیات دقیق در وب‌سایت شما می‌تواند محتوای مؤثری برای افرادی باشد که آماده تصمیم‌گیری هستند، چراکه مشاهده نمونه‌های عملی و علمی می‌تواند تأثیر مثبتی بر تصمیم آن‌ها داشته باشد. هم داشته باشید و افرادی که کلمات کلیدی مرتبط با محصولات تان را جستجو می‌کنند را هدف قرار بدهید. حتی اگر یک استراتژیست تمام وقت در مورد سئو سایت خود ندارید، باز هم می‌توانید تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی را انجام دهید.

دیجیتال مارکتینگ دقیقا به چه معناست؟

ولی در مجموع باز هم این هزینه‌ها از بسیاری رسانه‌های آفلاین مانند تلویزیون خیلی کمتر است. و کانال‌های متنوع توزیع محتوا به شما کمک می‌کند تا تبلیغات و فرایندهای بازاریابی شما کاملا سفارشی‌سازی شده باشد. همین موضوع نیز هزینه‌های شما را کاهش داده و نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد. هر کشوری در جهان متناسب با نیازها و امکانات خود، مهارت‌های متفاوتی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ نیاز خواهد داشت.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار