جوشاندن داغ RX 7900 XTX RMA را رد کرد زیرا AMD دمای محل اتصال 110 درجه سانتیگراد را “عادی” می نامد.

برخی از کاربران در r/AMDHelp برای جلوگیری از افزایش دمای محل اتصال، گزینه هایی برای اهداف کم توان/ حداکثر ساعت های تقویت کننده یا کم ولتاژ پیشنهاد شده است. در حالی که دیگران توصیه می کردند که کیس رایانه شخصی را به سمت دیگری برگردانید.

AMD RX 7900 XTX را در 13 دسامبر با وعده عملکرد تا 70 درصد بهتر در مقایسه با RX 6950 XT عرضه کرد. بررسی‌های شخص ثالث ثابت کرد که اگرچه کارت عملکرد بسیار خوبی دارد، اما اعداد نهایی RX 7900 XTX کمتر از هدف 70 درصد است. برخی معتقدند که عملکرد کمتر از حد انتظار ممکن است نتیجه درایورهای معیوب و مشکلات سخت افزاری باشد. علاوه بر این بحث‌ها، کاربران Reddit اکنون گزارش می‌دهند که دمای اتصال RX 7900 XTX می‌تواند به 110 درجه سانتی‌گراد برسد که منجر به دریچه‌گیری حرارتی و کاهش عملکرد می‌شود.

من فواد هستم، یک همکار در حوزه فناوری. به عنوان یک علاقه مند به فناوری، رابطه من با فناوری به سال های کودکی من برمی گردد. دریافت اولین رایانه شخصی اینتل پنتیوم 4 من شروع سفری بود که در نهایت مرا به Notebookcheck آورد. در نهایت، من از سال 2018 برای رسانه های فناوری می نویسم. از پروژه های کوچک بی نام گرفته تا رهبران صنعت، با تعدادی از نشریات فناوری کار کرده ام.




منبع: https://www.notebookcheck.net/Boiling-hot-RX-7900-XTX-denied-RMA-as-AMD-calls-110-C-junction-temperature-normal.677148.0.html

AMD از آن زمان به عملیات نزدیک شده و از آنها خواسته است که GPU معیوب را برای آزمایش بفرستند. باید دید که آیا این موضوع یک اتفاق نادر است یا گسترده است. امیدواریم که تحقیقات AMD این مشکل را بیشتر روشن کند.

فواد مرتضی
فواد مرتضی – نویسنده فنی – 304 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

جالب اینجاست که این اولین بار نیست که دمای بالای اتصال در کارت‌های Radeon بحث‌برانگیز می‌شود، زیرا برخی از RX 5700 XT چند سال قبل به دمای 110 درجه سانتی‌گراد رسیده‌اند و بحث‌هایی را در مورد این موضوع برانگیخته‌اند.

AMD RX 6950 XT را در آمازون بخرید