تسلا مدل 3 بازطراحی شده دارای دوربین های FSD و پارکینگ جدید خواهد بود اما برای دمای بیرون به GPS متکی است.

تسلا از نهادهای متفاوتی مانند مدیران تویوتا یا سندی مونرو، اسطوره‌ای که در حال نابودی است، به دلیل رویکرد متفکرانه‌اش در کاهش هزینه‌ها مورد تحسین قرار گرفته است. توانایی عجیب و غریب آن در تراشیدن قطعات و اجزای غیرضروری داخل وسایل نقلیه خود بدون به خطر انداختن عملکرد، تسلا را با سود خالص نزدیک به 10000 دلار برای هر وسیله نقلیه به حسادت صنعت خودروسازی تبدیل کرده است.

تسلا اخیراً سنسورهای پارک اولتراسونیک (USS) را از وسایل نقلیه خود حذف کرده و قول داده است که به‌روزرسانی نرم‌افزاری را منتشر کند که به سیستم Vision فقط دوربین اجازه می‌دهد جای خود را در کمک به راننده بگیرد. این به‌روزرسانی اخیراً برای مشتریان FSD که برای نسخه بتا امضا کرده‌اند، پرداخت شد، اما فقط برای ویژگی Park Assist که USS قبلاً به آن کمک می‌کرد.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید


منبع: https://www.notebookcheck.net/Redesigned-Tesla-Model-3-will-have-new-FSD-and-parking-cameras-but-rely-on-GPS-for-outdoor-temperature.702654.0.html

طراحی مجدد مدل 3 تسلا با نام Project Highland به آرامی برای تولید انبوه در سه ماهه سوم سال شکل می گیرد. پس از مشاهده نمونه‌های اولیه استتار شده آن، اکنون اطلاعات داخلی در مورد اینکه دقیقاً چه تغییراتی در نمای بیرونی، داخلی و سخت‌افزار مدل 3 2024 خواهد داشت، وجود دارد.

باید دید که آیا صاحبان آن گزارش‌های آب و هوا را مناسب‌تر از اندازه‌گیری دما در مجاورت خودرو می‌دانند یا خیر، با این حال تسلا با حذف سنسور دما در مدل 3 2024، صرفه‌جویی غیرقابل انکاری در هزینه‌ها خواهد کرد.

تسلا برای جبران افزودن اجزای اضافی HW4، هر چیز دیگری را که مدل 3 مدل 2024 بدون آن می تواند انجام دهد را حذف خواهد کرد. به هر حال، هدف اصلی آن با پروژه هایلند آزمایش آزمایشی صرفه جویی در تولید در مسیر رسیدن به مدل 2 است که ایلان ماسک گفته است هزینه های تولید مدل 3 را به نصف کاهش می دهد.

اول از همه، ظاهراً تسلا با دادن چراغ‌های جلوی جدید و در نتیجه شکل سپر جدید، مدل 3 جدید را فوراً قابل تشخیص خواهد کرد. به روز رسانی طراحی سپر جلو نیز با قرار دادن دوربین جدید FSD در وسط ضروری خواهد بود. این دوربین در پایین درست بالای شکاف های هواکش مشابه دوربین جلوی Cybertruck قرار خواهد گرفت.

تحلیلگران Teardown نگران بودند که حذف کیت USS از سپرها و اجازه دادن به مجموعه دوربین های فعلی در خودروهای تسلا وظایف آنها را به چالش های تشخیص اشیاء منجر شود. به عنوان مثال، نقاط کور ممکن است حیوان کوچکی را که در هنگام پارک کردن در عقب ماشین می دود، یا اجسام پایینی مانند حاشیه جلوی وسایل نقلیه جدیدتر تسلا بدون USS را از دست بدهد. این دقیقاً همان چیزی است که تسلا ممکن است سعی کند با قرار دادن دوربین جلوی جدید مدل 3 در سپر جلو به آن بپردازد. سپر عقب نیز ظاهر جدیدی برای تقارن بازنگری کامل در طراحی پیدا خواهد کرد، اگرچه مشخص نیست که آیا این امر به عملکردهای جدید نیز منجر خواهد شد یا خیر.

در مورد دوربین‌ها، تسلا نصب سخت‌افزار 4.0 FSD در مدل 3 مدل 2024 را با تجهیز آن به 3 دوربین اضافی به حداکثر پتانسیل خود می‌رساند. علاوه بر دوربین سپر جلوی فوق برای اهداف پارکینگ و رانندگی خودکار، دو واحد جانبی اضافی نیز وجود خواهد داشت. اکنون هر گلگیر دارای دو دوربین دید عقب و جلو برای دید زودتر بدون خزش بیش از حد در تقاطع ها خواهد بود.

با مدل 3 2024 تسلا احتمالاً به ارتفاعات کاهش هزینه های جدیدی خواهد رسید و یکی از نمونه های عالی حذف سنسور دما خواهد بود. طبق گزارش‌ها، تسلا به جای تکیه بر حسگر اختصاصی برای اندازه‌گیری دمای محیط اطراف مدل 3 جدید، به سادگی از تراشه GPS ارتقا یافته خودرو استفاده می‌کند و اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی منطقه‌ای را دریافت می‌کند.

به عنوان مثال، فضای داخلی جدید مدل 3 شاهد تغییرات اساسی نخواهد بود، اما تسلا احتمالاً آن را بدون ساقه و بدون تهویه مانند طراحی مجدد مدل S قبل از خود خواهد ساخت. همچنین تزئینات چوبی گران‌تر را از بین می‌برد و ظاهراً آن را با روکش پارچه‌ای جایگزین می‌کند و همچنین داشبورد را ساده‌تر می‌کند.