تسلا سوپرشارژرهای خود را به زودی به محض اینکه اولین بارانداز جادویی CCS در کالیفرنیا ظاهر شد، به روی سایر خودروهای برقی باز می کند

تسلا پس از منبع باز کیت شارژ اختصاصی خود برای سایر سازندگان خودروهای برقی و نامیدن آن به سیستم شارژ آمریکای شمالی (NACS)، اکنون در حال آماده شدن است تا به همان خودروسازان اجازه دهد از استاندارد جهانی CCS در غرفه های سوپرشارژر در ایالات متحده استفاده کنند. ایستگاه‌های ترکیبی مبتکرانه سوپرشارژر NACS/CCS را می‌توان Magic Docks نامید و ظاهراً دارای یک آداپتور CCS قابل جدا شدن در کانکتور استاندارد است، به طوری که خودروهای الکتریکی تسلا و غیر تسلا می‌توانند از یک غرفه شارژ شوند.

سال گذشته، تسلا همچنین قیمت طرح اشتراک را برای رانندگان وسایل نقلیه غیر تسلا که ممکن است بخواهند از شبکه سوپرشارژر آن استفاده کنند، فاش کرد. این یکی نیز به سرعت پس گرفته شد، اما نه قبل از فاش شدن این موضوع که تسلا قصد دارد هم گزینه پرداختی با قیمت های بالاتر در هر کیلووات ساعت داشته باشد و هم یک گزینه تخفیف دار به شرط اینکه مالک برای طرح ماهیانه سوپرشارژر ثبت نام کند. 0.99 دلار آمریکا

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 560 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

هنگام روشن کردن گزینه “Charge your Non-Tesla” در برنامه تلفن همراه، کاربران متوجه شدند که یک ایستگاه سوپرشارژر در نزدیکی – در هاثورن، کالیفرنیا – به عنوان دارای “سازگار با CCS” فهرست شده است و با رفتن به گزینه های انتخاب غرفه، تصویر Magic Dock را نشان داد. . این اولین مورد برای ایالات متحده است، برخلاف اروپا که تسلا خودروها و شبکه شارژ خود را با کانکتورها و آداپتورهای CCS ارائه می‌کند و قیمت‌ها یا طرح‌های اشتراک جداگانه‌ای برای دارندگان وسایل نقلیه غیر تسلا دارد.

در حالی که انتظار می رفت عرضه سوپرشارژرهای جادویی ترکیبی سال گذشته اتفاق بیفتد، ماه ژانویه هنوز به آن بازه زمانی دلخواه نزدیک است. ممکن است به زودی شاهد افتتاح بزرگ شبکه سوپرشارژر تسلا برای سایر وسایل نقلیه الکتریکی باشیم، زیرا غرفه های سازگار با CCS قبلاً اولین فیلتر درون برنامه ای خود را دریافت کرده اند.

به منظور واجد شرایط بودن برای دریافت یارانه‌های فدرال، تسلا باید از سازگاری ایستگاه اطمینان حاصل کند و استدلال کرد که نباید مجبور شود همه شارژرهای خود را با آداپتورهای CCS بازسازی کند، بلکه باید نسبتی از غرفه‌های تخفیف دار و معمولی را در هر مکان سوپرشارژر حفظ کند. این دقیقاً همان کاری است که به نظر می‌رسد در هاتورن انجام می‌شود، جایی که تنها یک غرفه آزمایشی با سازگاری CCS و تصویر Magic Dock فهرست شده بود، که هر دوی آنها متعاقباً به عنوان ذکر شده در برنامه حذف شده‌اند.

ایستگاه شارژ Hawthorne دقیقاً در کنار استودیوی طراحی تسلا در کالیفرنیا قرار دارد، بنابراین منطقی است که خودروساز ممکن است ابتدا آن را به Magic Dock مجهز کند تا نحوه ظاهر و رفتار آن و همچنین ثبت الگوهای استفاده از آن را بسنجید. با این حال، این فقط یک شروع است و تسلا می تواند به زودی دریچه های سازگاری با سوپرشارژر CCS را باز کند، زیرا در حال مبارزه برای بخشی از بودجه 7.5 میلیارد دلاری دولت ایالات متحده است که برای ایجاد یک شبکه شارژ خودروهای برقی در سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

با توجه به اولین ایستگاه مجیک داک لو رفته در ایالات متحده و ظاهر شدن فیلتری برای غرفه های سوپرشارژر با سازگاری با CCS، ممکن است به زودی مشخص شود که آیا قیمت طرح ماهانه اشتباه تایپی بوده است یا یک مکان نگهدار، همانطور که در اروپا طرح اشتراک برای غیره خودروهای تسلا بالاتر است در حالی که قیمت هر کیلووات ساعت تقریباً دو برابر آن چیزی است که مالکان تسلا می پردازند.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Tesla-opening-its-Superchargers-to-other-EVs-soon-as-first-CCS-Magic-Dock-appears-in-California.684155.0.html

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید