تسلا در حال بررسی ویدیوی حادثه شتاب کشنده مدل Y در برابر ادعای جدید خرابی ترمز

در جریان نمایشگاه خودروی شانگهای سال گذشته، زنی با تی شرت با شعار «خرابی ترمز» از بالای یک تسلا بالا رفت تا توجه خود را به آنچه که او ادعا می کند تصادف مشابه با پدرش است که در آن خودرو الکتریکی به جای توقف، شتاب گرفت، بالا رفت. ترمزها اعمال شد و منجر به برخورد چند وسیله نقلیه نیز شد.

طبق تحقیقات خود تسلا، زمانی که خودرو از کنترل خارج شده بود، راننده یک بار ترمز نگرفت، در حالی که در یک نقطه پدال گاز به طور کامل فشرده شده بود. با این حال، در پست Weibo این عضو خانواده به صورت لفاظی می پرسد:چه کسی روی زمین پدال اشتباه را برای 2.6 کیلومتر پشت سر هم فشار می دهد؟

تسلا چین امروز اعلام کرد که به تحقیقات پلیس در مورد تصادف ناگهانی شتاب‌گیری مدل Y که منجر به کشته شدن دو نفر و زخمی شدن سه نفر شد، کمک خواهد کرد. این حادثه در روز 5 نوامبر در استان گوانگدونگ چین رخ داد و تصاویر دوربین های مداربسته مرتبط نشان می دهد که مدل Y در مقابل یک فروشگاه ایستاده و ناگهان به جاده برگشته و بدون ترمز بیش از یک مایل و نیم با سرعت بسیار زیاد و با برخورد برخورد می کند. موتورسواران و مردم در طول مسیر تا اینکه منحرف می شود و برای توقف تصادف می کند.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Tesla-probing-fatal-Model-Y-acceleration-incident-video-against-a-new-brake-failure-claim.668264.0.html

تسلا بیانیه ای صادر کرد و گفت:پلیس در حال حاضر به دنبال یک آژانس ارزیابی شخص ثالث برای شناسایی حقیقت پشت این حادثه است و ما فعالانه هرگونه کمک لازم را ارائه خواهیم داد.” ضمن هشدار نسبت به انتشار شایعات قبل از پایان تحقیقات.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید