تسلا با CATL چین برای خوشه‌ای جدید در صنعت باتری Megapack می‌آید

تسلا برای اطمینان از بازار آینده برای تولید مگاکارخانه شانگهای خود، باید بر بسیاری از تشریفات نظارتی در سیستم توزیع شبکه برق بسیار متمرکز در چین غلبه کند، بنابراین همکاری با سازندگان باتری محلی از منظر تجاری منطقی است. انتظار می رود که Megafactory تولید سالانه 10000 مگاپک را در سه ماهه دوم سال آینده آغاز کند.

دیگر تأسیسات جدید Megapack که تسلا در نظر دارد افتتاح کند در چین است و اخیراً مراسم امضای پروژه را در آنجا ارسال کرده است. به زودی پس از خشک شدن جوهر کاغذهای کارخانه مگاکارخانه شانگهای، ایلان ماسک مستقیماً به بزرگترین سازنده باتری جهان CATL رفت تا آن را برای مشارکت در یک خوشه صنعتی محلی بررسی کند. مگاکارخانه 40 گیگاوات ساعتی به باتری‌های ارزان‌تر و ایمن‌تر LFP نیاز دارد که CATL می‌تواند محموله‌های کشتی را تولید کند، و تسلا قصد دارد از سازنده شماره یک سلول برای جاه‌طلبی‌های خود برای گسترش ذخیره‌سازی انرژی در چین استفاده کند.

CATL در حال حاضر سلول های LFP را در نسخه های پایه مدل 3 و مدل Y عرضه می کند که در خاک ایالات متحده مانع از دریافت کل اعتبار مالیاتی 7500 دلاری جدید EV می شود. با این حال، در چین، جداول به نفع زنجیره تامین محلی با این امتیاز اضافه می‌شود که غول‌پیکرانی مانند CATL یا BYD می‌توانند همه باتری‌ها را به روشی ارزان‌تر و سریع‌تر از هر جای دیگری تولید کنند، حداقل در حال حاضر.

دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 712 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021