تست سلول باتری تسلا 4680 در مقابل 2170 چگالی انرژی کمتری را در مدل Y ساخت تگزاس نشان می‌دهد.

در حال حاضر، باتری موجود در مدل Y که در کارخانه آستین مونتاژ شده است، ارزان‌تر از واحدهای مجهز به 2170 است، زیرا سلول‌های بزرگ‌تر امکان تولید راندمان را فراهم می‌کنند و در نتیجه بسته‌ای سبک‌تر ایجاد می‌کنند. تجزیه و تحلیل سلول تسلا 4680 نشان داد که دیواره های ضخیم تری نسبت به نمونه 2170 خود دارد، زیرا فناوری سلول به شاسی در واقع از قوطی ها به عنوان بسته های ساختاری خودرو استفاده می کند. این یک دلیل کوچک برای چگالی انرژی کمتر آن است که با استفاده از کاتد بسیار ضخیم‌تر در سلول 4680 جبران می‌شود، که متاسفانه هنوز با روش پوشش مرطوب کندتر و گران‌تر ساخته شده است.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 472 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

تسلا ممکن است نسخه های دیگری از مدل Y با باتری 4680 در دست ساخت داشته باشد، زیرا به تازگی سه نسخه به آن داده شده است. گواهی‌های انطباق برای مدل Y 2023 توسط EPA. اینها شامل AWD مدل Y Long Range و همچنین AWD Model Y Performance و AWD Model Y نیز می شود. فراموش نکنیم که سلول 4680 منبع این تحلیل در تابستان تولید شد و ممکن است روش‌های تولید برای نسخه‌های جدید مدل Y 2023 نیز بهبود یابد.

این تجزیه و تحلیل، چگالی انرژی ۲۴۴ وات ساعت بر کیلوگرم را برای سلول باتری تقریباً جدید مدل Y 4680 در مقایسه با 269 وات ساعت بر کیلوگرم برای سلول‌های فراگیر پاناسونیک 2170 که تسلا در خودروهای دوربرد خود در ایالات متحده استفاده می‌کند، نشان داد. این موضوع با افشاگری‌های اخیر مبنی بر اینکه دلیل اصلی استفاده تسلا از باتری‌های 4680 در حال حاضر، کاهش هزینه‌های تولید است، به جای هر مزیت دیگری که چند سال پیش در روز باتری اعلام شده بود، مخالفت می‌کند.

شارژر 50A ChargePoint Home Flex EV را در آمازون دریافت کنید