تالار گفتمان USB: درباره مقادیر عملکرد به جای شماره نسخه و گواهینامه های اپل از دست رفته

با این حال، انجمن اعتراف کرد که همه چیز برای متخصصان فناوری اطلاعات متفاوت است. با این وجود، امیدواریم استاندارد اکنون جهت معنادارتری را در پیش گرفته باشد. به همین دلیل است که USB-IF برای مدت طولانی از آرم هایی استفاده می کند که قرار است از مشکل کابل ها، کانکتورها و نسخه های نامشخص در مطبوعات فناوری جلوگیری کند.

دومین استثنا مربوط به حالت ناهمزمان است، که در آن یکی از خطوط داده در جهت “اشتباه” قرار می گیرد. در این حالت 120 گیگابیت بر ثانیه در یک جهت و 40 گیگابیت بر ثانیه در جهت دیگر امکان پذیر است. از آنجایی که این یک مورد خاص است که توسط کابل ها و پورت های 80 گیگابایت بر ثانیه پوشانده شده است، در اینجا از نظر فنی نیازی به لوگو نیست، بلکه به دانش اولیه مشخصات USB4 2.0 نیاز است.

منطق پشت جاه طلبی های لوگو قابل درک است. در واقع، این سیستم برای اکثر موارد استفاده شفافیت ارائه می دهد که شماره نسخه فاقد آن است. با این حال، برای افرادی که از نظر فنی تمایل دارند، استاندارد USB به دلیل شماره نسخه و سایر توضیحات فنی پیچیده است.

در حالی که کابل ها در تئوری واضح هستند، متاسفانه در سمت سیستم عامل یکسان نیست. یافتن اینکه با چه سرعتی در مورد یک اتصال مذاکره می شود، امری بی اهمیت نیست. با این حال، با توجه به USB-IF، مقرراتی برای سیستم عامل برای نمایش مقادیر مربوطه وجود دارد. این که آیا این کار به روشی آسان انجام می شود یا خیر، موضوع دیگری است.

3 کابل A و 5 A

.170




منبع: https://www.notebookcheck.net/USB-Forum-About-performance-values-instead-of-version-numbers-and-missing-Apple-certifications.686622.0.html

از منظر فنی، همه چیز با آرم های برق متصل به کابل USB جالب می شود. فقط دو مقدار در اینجا ارائه شده است: 60 وات و 240 وات، که بخشی از نشان سرعت می شوند. ولتاژ و آمپر نباید در اینجا مهم باشد. محدودیت های قدرت بر اساس آمپر است. با یک کابل 3 A، 60 وات می تواند از طریق ریل 20 ولت منتقل شود.

من بیش از 20 سال است که در تجارت فناوری اطلاعات، ابتدا به عنوان Sysadmin (Mac & PC؛ 2000-2014) و سپس به عنوان یک روزنامه نگار (2005 به بعد) درگیر هستم. من در بسیاری از رویدادهای صنعتی مانند IDF، Displayweek، Computex، CES و IFA شرکت کرده‌ام تا موضوعاتی مانند شبکه‌های تلفن همراه و محلی، استانداردهای بلوتوث و پیشرفت‌های بخش موبایل را پوشش دهم. از سال 2017 من همچنین به عنوان روزنامه‌نگار هوانوردی کار کرده‌ام که شامل سفر در سراسر جهان می‌شود و هم درباره هواپیما و هم قطار گزارش می‌دهد.

قوانین کابل را نباید با قوانین منبع تغذیه USB اشتباه گرفت.  (تصویر: USB IF)
قوانین کابل را نباید با قوانین منبع تغذیه USB اشتباه گرفت. (تصویر: USB IF)

از سوی دیگر، کابل های 5 A چیز خاصی هستند – 100 وات قبلا امکان پذیر بود، که اکنون به لطف ریل های 28 ولت به 140 وات افزایش یافته است. حداکثر توان در اینجا 5 A @ 48 V است که 240 W است.

در همین حال، در نمایشگاه CES، تعداد زیادی راه حل 140 واتی با پشتیبانی از USB Power Delivery (PD) را می بینیم. منابع تغذیه قوی تر در بهترین حالت از طریق بودجه توان بالاتری که در چندین پورت توزیع می شود در دسترس هستند. اگرچه ما نتوانستیم بیش از 140 وات پیدا کنیم، اما این احتمال را رد نمی کند که در جایی در لاس وگاس یک سازنده برچسب سفید دستگاه مربوطه را نشان داده باشد.

لطفا مقاله ما را به اشتراک بگذارید، هر پیوند مهم است!

با این حال، آنها کاملاً از این ایده مخالف نیستند و دقیقاً از چنین کابلی (غیر تأیید شده) در یک نسخه نمایشی USB-C استفاده کردند. به گفته انجمن، توانی که کابل برای نمایشگر باید حمل کند خالی از اشکال نیست. با این حال، آنها هنوز احساس می کنند که می توان این کار را بدون نقض مشخصات USB اجرا کرد. با توجه به USB-IF، هیچ سازنده کابلی برای نمایشگرها هنوز یکی را برای صدور گواهی ارائه نکرده است، بنابراین در حال حاضر نمی توان تضمین کرد.

به همین ترتیب، اولین کابل های 80 گیگابیت بر ثانیه تایید شده نیز باید تا آن زمان وارد بازار شوند. طبق USB-IF، صدور گواهینامه باید در اواسط سال شروع شود.

به هر حال، مدیر مجوز HDMI (HDMI LA) مجبور شد مسیر مشابهی را طی کند و همچنین نمی‌خواست شماره نسخه‌ها را روی کابل‌ها ببیند و در این رابطه با برخی از تولیدکنندگان کابل در نمایشگاه‌های تجاری برخوردهای خشن داشت. مانند USB-IF، HDMI LA در متقاعد کردن بازیگران بزرگ صنعت، به ویژه با دستگاه های Hi-Fi که اغلب به دلیل عدم اجبار نادرست هستند، مشکلات زیادی دارد. به طور مشابه، اپل مشکل سازندگان کامپیوتر است.

اپل هیچ گواهینامه USB را دوست ندارد

زیر 300 USD/Euro، زیر 500 USD/Euro، 1000 USD/Euro، برای دانشجویان دانشگاه، بهترین نمایشگرها

اگر انجمن پیاده‌سازان USB (USB-IF) راه خود را داشته باشد، واقعاً هیچ بحثی در مورد شماره نسخه استاندارد USB وجود ندارد. همانطور که اعضای USB-IF به NotebookCheck در لاس وگاس گفتند، آنها از غرغر و غرغر در مطبوعات تجاری آگاه هستند، اما این برای مشتریانی که دستگاه ها را می خرند تا حد زیادی بی ربط است.

لوگوهای USB برای جابجایی شماره نسخه.  (تصویر: USB IF)
لوگوهای USB برای جابجایی شماره نسخه. (تصویر: USB IF)

انتقادات محدودی از سوی USB-IF و همچنین سایر فعالان بازار در CES در مورد اپل وجود داشت، زیرا این شرکت همچنان به سخت افزار USB خود گواهی نمی دهد. با این حال، از نظر فنی، اپل در واقع همه چیز را درست انجام می دهد، حتی اگر سخت افزار برای صدور گواهینامه ارائه نشده باشد. این امر همچنین اپل را از تعهدات لوگو نجات می دهد. غول کوپرتینویی که در غیر این صورت توجه زیادی به قابلیت استفاده دارد، ظاهراً هنوز نمی‌خواهد مشخص کند که یک کابل، کانکتور یا منبع تغذیه واقعاً چه کار می‌کند.

انجمن پیاده‌سازان USB در CES 2023

در حالت ایده آل، اگر سرعت های مختلف USB که ده نوع کابل مختلف را برای USB Type-C قرار می دهد نبود، فقط دو نوع کابل در بازار وجود داشت.

مترجم: Ninh Duy – دستیار تحریریه – 281975 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از 2008