بررسی Lenovo IdeaPad Gaming Chromebook 16: پخش جریانی بازی ها در حین انجام تکالیف

یک کروم بوک بازی ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما نمی توان انکار کرد که صفحه نمایش سریع، بزرگ و دقیق رنگ می تواند برای سایر برنامه ها نیز مفید باشد.

در حالی که ویژگی‌های برجسته Chromebook 16 IdeaPad Gaming عمدتاً برای بازی‌های ابری است، اما اتفاقاً بهره‌وری را نیز افزایش می‌دهند. نمایشگر بزرگ‌تر، وضوح متراکم‌تر، رنگ‌های دقیق‌تر، پردازنده‌ی مرکزی توانمندتر، Wi-Fi 6 و numpad یکپارچه‌تر به همان اندازه برای کارهای مدرسه و صفحات گسترده علاوه بر پخش ویدیو و بازی مفید هستند. اکثر کروم‌بوک‌های دیگر در مقایسه با دقت رنگ ضعیف‌تر و رنگ‌های کم عمق، پنل‌های ارزان‌تری دارند.

چند اشکال عمده این مدل را متوقف می کند. برای اولین بار، سیستم عامل Chrome قادر به شناسایی یا اتصال به شبکه Wi-Fi 6E ما با وجود ارسال با ماژول AX211 اینتل نیست. نرخ نوسازی بومی 120 هرتز، که نقطه فروش کلیدی این مدل است، هنوز در سطح سیستم عامل پشتیبانی نمی شود. Wi-Fi 6E و 120 هرتز هر کدام به طور بالقوه می توانند تجربه پخش بازی را بهبود بخشند و با این حال هر دو در زمان بررسی غیرقابل استفاده هستند. علاوه بر این، بلندگوها به‌طور محسوسی بلندتر یا بهتر از بلندگوهای کروم‌بوک‌های کوچک‌تر نیستند و فقدان صفحه لمسی به‌طور خودکار سیستم را با بسیاری از بازی‌های فروشگاه Play ناسازگار می‌کند. برای مدلی که خود را «Chromebook بازی» می‌نامد، این عقب‌نشینی‌ها می‌تواند یک ضربه واقعی باشد. ما گمان می کنیم که برخی از این حذفیات برای حفظ قیمت ها در محدوده 500 تا 600 دلار آمریکا انجام شده است که در حال حاضر در بالای طیف یک Chromebook است.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Lenovo-IdeaPad-Gaming-Chromebook-16-review-Stream-games-while-doing-homework.676533.0.html