بررسی GPU دسکتاپ Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC: عملکرد بالا با قیمت مناسب

مدل برتر جدید انویدیا نام GeForce RTX 4090 را یدک می کشد و مانند مدل قبلی خود دارای 24 گیگابایت VRAM است. در نتیجه، به طور فزاینده ای خود را به عنوان استاندارد در بخش رده بالای کارت های گرافیک مصرف کننده تثبیت می کند. AMD که اخیراً از Radeon RX 7900 XTX رونمایی کرده است، به همین ترتیب به همین منوال است و به 24 گیگابایت VRAM مجهز شده است.

مدل Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC به دلیل طراحی موسوم به Midnight Kaleidoscope، از جمله نورپردازی ظریف RGB، یک چشم نواز واقعی است. با وزن کمی کمتر از 2 کیلوگرم (4.4 پوند) نمونه بررسی ما در مقایسه با سایر کارت‌های گرافیک RTX-4090 به سبک وزن‌ها تعلق دارد. با این وجود، یک نگهدارنده کارت گرافیک در جعبه گنجانده شده است که به پشتیبانی از نصب افقی کارت کمک می کند. علاوه بر این، آداپتور اصلی نیز وجود دارد که در مورد آن بسیار صحبت شده است که چهار کانکتور برق 8 پین را در کانکتور جدید 12VHPWR کارت گرافیک ادغام می کند. در این مرحله، ما نمی خواهیم به ساخت فنی و دقت بپردازیم. با این حال، آداپتور باید با احتیاط کار شود تا از نقص احتمالی جلوگیری شود. توصیه می کنیم از یک کابل رابط مناسب از سازنده منبع تغذیه استفاده کنید. تمام بررسی ها با آداپتور مربوطه انجام شده است، بدون اینکه با مشکلی مواجه شوید.

برای این بررسی، ما از Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC استفاده می کنیم که از نظر بصری، تفاوت زیادی با Founders Edition دارد. طراحی خنک کننده 3.5 شیار به فضای قابل توجهی در داخل کیس نیاز دارد و به سه فن 90 میلی متری تعبیه شده است. شایعه اتلاف توان 600 واتی کارت‌های گرافیک پیشرفته جدید دلیل این ساختار خنک‌کننده قدرتمند است و می‌توان آن را در کل سری GeForce RTX 4090، مستقل از سازنده، یافت. چیز مثبتی برای آن وجود دارد، زیرا نه مشکل دمای تراشه و نه VRAM در هیچ کجا دیده نمی شود – که ما قبلاً می توانیم فاش کنیم. در نهایت توان مصرفی کارت گرافیک 450 وات است.

از نظر خارجی، Palit GeForce RTX 4090 GameRock OC دارای 1x HDMI 2.1a و 3x DisplayPort 1.4a است.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Palit-GeForce-RTX-4090-GameRock-OC-Desktop-GPU-review-High-end-performance-with-a-price-to-match.668250.0.html