بررسی گوشی هوشمند OnePlus 11 5G: یک پرچمدار رقابتی Snapdragon 8 Gen 2 با برخی ویژگی های غیر قابل چشم پوشی

واحد آزمایشی ما که با قیمت 61999 روپیه (800 دلار آمریکا) فروخته می‌شود، می‌تواند در سال جاری با سایر گوشی‌های Snapdragon 8 Gen 2 از جمله گوشی‌هایی مانند Samsung Galaxy S23+ (94,999 روپیه)، Xiaomi 13 Pro (79,999 روپیه) مقابله کند. بار، حتی Asus ROG Phone 7 Ultimate (99999 روپیه).

نمایشگر زنده است و رنگ‌ها تند به نظر می‌رسند، اما ما نمی‌توانیم حداکثر روشنایی 1300 نیت را حتی در حالت HDR اندازه‌گیری کنیم. PWM در تمام سطوح روشنایی قابل توجه است و حتی بر اندازه گیری زمان پاسخ ما تأثیر می گذارد.

پتانسیل اسنپدراگون 8 نسل 2 به طور کامل در OnePlus 11 استفاده نشده است. این تلفن به طور پیش فرض SoC را مهار می کند و به نظر می رسد حالت High Performance تنها به نفع معیارهای CPU است. خنک کننده با سرعت کرایو که بسیار مورد تحسین قرار گرفته است نیز به کار بیشتری نیاز دارد.

اگر می‌خواهید دستگاهی در کلاس پرچم‌دار 2023 که قیمت گزافی ندارد به خودتان جایزه بدهید یا می‌خواهید جایگزینی مناسب برای سامسونگ و شیائومی‌های جهان پیدا کنید، OnePlus 11 5G شایسته توجه است.


منبع: https://www.notebookcheck.net/OnePlus-11-5G-Smartphone-Review-A-competitive-Snapdragon-8-Gen-2-flagship-with-some-unmissable-quirks.710431.0.html

OnePlus 11 با یک CPU سریع، شوترهای توانمند و پشتیبانی طولانی مدت از سیستم عامل، مطمئناً علاقه کسانی را که به دنبال ویژگی های پرچمدار با قیمت نسبتاً پایین تر هستند، جلب خواهد کرد. با این حال، طرفداران دیرینه متوجه چندین قهقرایی خواهند شد.”

OnePlus همچنین باید روی تنظیم دقیق مصرف انرژی 11 5G، به ویژه در حالت بیکار، کار کند. این رابطه مستقیمی با عمر باتری دارد که می توانست در مقابل رقبا بهتر باشد.

با این حال، حذف شارژ بی سیم، کاهش سرعت به USB 2.0، کاهش زوم تله فوتو 2 برابر و کاهش چشمگیر 115 درجه فو وی برای دوربین فوق عریض در مقایسه با OnePlus 10 Pro بلافاصله آشکار می شود. OxygenOS همچنان یک کپی از ColorOS است که برخلاف آنچه وعده داده شده بود، تفاوت عمده ای ندارد، اما حداقل چهار سال به روز رسانی ویژگی ها را دریافت خواهید کرد.

پس از یک برداشت نامناسب از 10 پرو، به نظر می رسد وان پلاس بالاخره موجو خود را با 11 5G برمی گرداند. OnePlus چندین ویژگی خوب را برای پرچمدار 2023 خود به روی میز آورده است. پشتیبانی از سیم‌کارت‌های الکترونیکی، فلاش UFS 4.0 در نوع 256 گیگابایتی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی جدید بهبود یافته و حالت ماکرو برای 48 مگاپیکسل فوق عریض از جمله موارد قابل توجه هستند.

با وجود این کاستی‌های ظاهری، قیمت‌های رقابتی ترازو را به نفع OnePlus 11 متمایل می‌کند.