اینترنت ماهواره ای استارلینک در حمله به بمب افکن های روسی مورد استفاده قرار گرفت زیرا کارشناس ایلان ماسک را جنایتکار جنگی می خواند.

یکی از محبوب‌ترین اکانت‌های وبلاگ نظامی روسیه – رایبار – گزارشی از رویدادهایی که منجر به حمله به پایگاه‌های هوایی انگلس و دیاگیلوو روسیه شد، ایجاد کرده است و ادعا می‌کند که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک ممکن است برای ناوبری پهپادهایی استفاده شده باشد که به مدت طولانی آسیب دیده‌اند. بمب افکن های برد وجود دارد. پرطرفدارترین کارشناس تلویزیون روسی، در پاشنه تحلیل آنها داغ است را مشخص کرد ایلان ماسک به عنوان “جنایتکار جنگی”. به گفته سولوویف:

خوب، از نظر عینی، زیرا آن فناوری و آن ماهواره‌هایی که او عرضه می‌کند، و آن پایانه‌ها، اکنون برای ایجاد پهپادهای تهاجمی با درجات مختلف قدرت استفاده می‌شوند. و ما باید به طور جدی با آنها برخورد کنیم، با این گروه فضایی، و با هرکسی مانند آن ایلان ماسک میلیتاریست. آنها برای ایلان ماسک کار می کنند که مدت ها پیش یک میلیتاریست شد و او در اصل یک جنایتکار جنگی است.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 570 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

تجزیه و تحلیل وبلاگ نظامی Rybar استنباط می کند که پرواز پهپادهای تهاجمی اوکراینی بیش از 500 مایل به داخل خاک روسیه بدون شناسایی توسط ترکیبی از عوامل ممکن شده است. هواپیمای جاسوسی ناتو گلوبال هاوک ظاهراً برای ترسیم نقاط کور در پدافند هوایی لایه‌ای روسیه مورد استفاده قرار گرفته است، در حالی که اطلاعات روی زمین ممکن است پایانه‌های اینترنتی Starlink را برای پخش تصاویر زنده از پایگاه هوایی و دفاعی آن در طول حمله مستقر کرده باشند.

ناگفته نماند که تهدیدات علیه استارلینک از طرف روسیه چیز جدیدی نیست و ایلان ماسک در یک لحظه نگران بود افزایش استفاده از خدمات اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس برای مقاصد نظامی در اوکراین می تواند آن را به یک هدف حمله سایبری یا بدتر از آن تبدیل کند. اخیراً رئیس سابق آژانس فضایی روسیه Roskosmos فاش کرده است که پایانه‌های این آژانس در اوکراین ضبط شده‌اند، بدون اینکه مشخص کند که آیا رادار جدید کشف پایانه Starlink ساخته شده توسط یک سازنده تسلیحات محلی به طور خاص برای شناسایی و انهدام یا گرفتن آنها استفاده شده است یا خیر.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.




منبع: https://www.notebookcheck.net/Starlink-satellite-Internet-used-in-attack-on-Russian-bombers-as-pundit-calls-Elon-Musk-war-criminal.688484.0.html

TP-Link 5GHz AC867 Long Range Outdoor CPE را در آمازون دریافت کنید