ایالات متحده برنامه آزمایشی 12 هفته ای را برای توکن های دلار دیجیتال آغاز می کند

با شروع کاهش مداوم BTC و ETH، به دنبال سقوط Terra Luna و برخی از پلتفرم‌های وام‌دهی قابل توجه مانند سلسیوس، تا فروپاشی شدید صرافی FTX با پیامدهای فراوان آن، به نظر می‌رسد سال 2022 یکی از بدترین سال‌ها باشد. سال برای بازار کریپتو از سوی دیگر، دولت‌ها در سرتاسر جهان تلاش‌ها را برای ایجاد یک چارچوب نظارتی برای دارایی‌های دیجیتال تشدید می‌کنند، که از نظر تئوری، باید چیز خوبی برای سکه‌های رمزنگاری باشد، زیرا این امر دروازه‌های ETF را باز می‌کند. با این حال، تلاش‌های نظارتی همچنین شامل اکتشاف ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است که از قدرت بلاک چین استفاده می‌کنند، اما در اصل برعکس ماهیت غیرمتمرکز و ناشناس بیت‌کوین است. چین از آوریل امسال یک CBDC را آزمایش کرده است و از 15 نوامبر، ایالات متحده یک دوره آزمایشی را برای تعیین امکان سنجی شبکه مبتنی بر بلاک چین برای اتصال بانک های منتخب آغاز کرده است.

بوگدان سولکا
بوگدان سولکا – نویسنده ارشد فناوری – 1878 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2017

پرفون زلوویتز، مدیر مرکز نوآوری نیویورک توضیح می‌دهد که این ارزیابی اثبات مفهوم باید داده‌های ارزشمندی را در رابطه با «توکن‌سازی دارایی‌ها و آینده زیرساخت‌های بازار مالی در ایالات متحده با تکامل پول و بانکداری» ارائه دهد. اگرچه یافته‌ها در نهایت ممکن است به ایجاد یک چارچوب قانونی کمک کند، این پروژه به خودی خود «به منظور پیشبرد هر یک از نتایج سیاستی خاص نیست، و همچنین قصد ندارد نشان دهد که فدرال رزرو تصمیمات قریب‌الوقوعی در مورد مناسب بودن صدور خرده‌فروشی یا عمده‌فروشی اتخاذ خواهد کرد. CBDC.”

طی 12 هفته آینده، بانک فدرال رزرو نیویورک و مرکز نوآوری نیویورک آن (NYIC) با بانک های معتبری از جمله BNY Mellon، Citi، HSBC، Mastercard، PNC Bank، TD Bank، Truist، US Bank و Wells Fargo همکاری خواهند کرد. به منظور آزمایش «امکان سنجی فنی، قابلیت قانونی، و کاربرد تجاری فناوری دفتر کل توزیع شده برای تسویه بدهی های مؤسسات مالی تحت نظارت از طریق انتقال بدهی های بانک مرکزی».

سکه‌های پایدار صادر شده توسط بانک‌های مرکزی می‌توانند به مبارزه با کلاهبرداری کمک کنند، اما در نهایت، آنها همچنان ماهیت متمرکز ارزهای فیات را حفظ می‌کنند که آشکارا یک جزء نظارتی انبوه را به آن اضافه می‌کنند. باید دید که چه نوع چارچوب قانونی برای ارزهای رمزنگاری شده در ایالات متحده اتخاذ خواهد شد، به خصوص اکنون که سقوط FTX به نظر می رسد طوفانی عالی برای ممنوعیت کلی کریپتو ایجاد کرده است. اتحادیه اروپا و بریتانیا نیز به دنبال CDBC هستند، اما حداقل تلاش‌های نظارتی آنها برای دارایی‌های کریپتو مطلوب به نظر می‌رسد.

سلب مسئولیت: اطلاعات گزارش شده در اینجا نباید به عنوان مبنایی برای هرگونه تصمیم سرمایه گذاری شخصی استفاده شود. Notebookcheck ارز دیجیتال، NFT یا سایر مشاوره های تجاری، سرمایه گذاری یا مالی ارائه نمی دهد.