اپل iOS 16.3، iPadOS 16.3، macOS Ventura 13.2 و watchOS 9.3 را منتشر کرد.

در همین حال، macOS Ventura 13.2 محافظت از داده های پیشرفته را برای iCloud و کلیدهای امنیتی برای Apple ID فعال می کند که شبیه iOS 16.3 و iPadOS 16.3 است. به عنوان مرجع، به روز رسانی این ماه به شما امکان می دهد Apple ID خود را با کلیدهای امنیتی فیزیکی مانند YubiKey جفت کنید. علاوه بر این، macOS Ventura 13.2 23 نوع داده مختلف را رمزگذاری می‌کند که حتی اگر شخصی به سرورهای اپل دسترسی پیدا کند، از به خطر افتادن پشتیبان‌گیری، یادداشت‌ها، عکس‌ها و سایر فایل‌ها جلوگیری می‌کند. همه به روز رسانی ها باید برای دانلود به صورت فایل های OTA در دسترس باشند. اگر اپل هنوز برای به‌روزرسانی به شما اطلاع نداده است، می‌توانید با رفتن به «به‌روزرسانی نرم‌افزار» در منوی اصلی تنظیمات سیستم، دانلود آن را به صورت دستی فعال کنید.

الکس آلدرسون – نویسنده ارشد فناوری – 7228 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2018

علاوه بر این، watchOS 9.3 عمدتاً صفحه ساعت Unity Mosaic را برای ماه تاریخ سیاه در ایالات متحده اضافه می کند. متأسفانه، اپل رفع اشکال‌های مختلف و بهبودهای متفرقه را که بیشتر حجم فایل 299 مگابایتی به‌روزرسانی را تشکیل می‌دهند، توضیح نمی‌دهد. در عوض، این شرکت افراد را به یک صفحه وب هدایت می‌کند که تمام آسیب‌پذیری‌ها و مواجهه‌های رایج (CVE) را که watchOS 9.3 به آنها نشان می‌دهد، نشان می‌دهد.

اپل به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید را برای کل مجموعه محصولات خود نهایی کرده است. این به‌روزرسانی‌ها به‌عنوان نسخه‌های x.3 به غیر از macOS Ventura 13.2 توزیع شده‌اند، همانطور که تصاویر زیر نشان می‌دهند، چند ویژگی جدید برای هر خط تولید به ارمغان می‌آورند. مسلماً، توانایی استفاده از کلیدهای امنیتی سخت‌افزاری، بزرگترین تغییر در iOS 16.3 و iPadOS 16.3 است، اگرچه اپل قابلیت Handoff را نیز با نسل دوم HomePod جدید اضافه کرده است. علاوه بر این، اپل تصاویر پس زمینه بیشتری را از قبل نصب کرده است و عملکرد تماس اضطراری ماهواره ای را برای به حداقل رساندن تماس های اضطراری تصادفی تغییر داده است.