اپل عدم پشتیبانی از کدک بلوتوث با کیفیت بالا برای AirPods Max و AirPods Pro 2 را روشن کرد.

محصولات ایرپاد اپل ویژگی‌های فریبنده زیادی را ارائه می‌کنند، از جمله حذف نویز فعال خوب (ANC)، صدای فضایی و کیفیت صدای چشمگیر در مورد AirPods Max یا AirPods Pro 2. با این حال، همه آنها در مورد پشتیبانی از کدک بلوتوث از رقبای خود عقب می‌افتند. به طور غیرقابل توضیحی، در حالی که صنعت از کدک‌های با وفاداری بالا مانند LDAC و نسخه‌های مختلف Qualcomm aptX استفاده کرده است، اپل با AAC و SBC مصمم باقی مانده است.

الکس آلدرسون
الکس آلدرسون – نویسنده ارشد فناوری – 6938 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2018

قبل از نوشتن و ترجمه برای Notebookcheck، برای شرکت های مختلفی از جمله Apple و Neowin کار می کردم. من لیسانس تاریخ و سیاست بین المللی از دانشگاه لیدز دارم که از آن زمان به مدرک حقوق تبدیل شده ام. از چت کردن در توییتر یا Notebookchat خوشحالم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Apple-clarifies-lack-of-high-definition-Bluetooth-codec-support-for-AirPods-Max-and-AirPods-Pro-2.670484.0.html

در نهایت، به نظر می رسد که اپل مخالف استفاده از کدک بلوتوث با پهنای باند بالاتر نیست. با وجود بلوغ فناوری‌هایی مانند aptX و LDAC، این شرکت هنوز هم AAC را کدک قابل اعتمادتری نسبت به همتایان خود با وضوح بالاتر می‌داند. به طور خلاصه، مصاحبه اندرسن با چه Hi-Fi به نظر می رسد که اپل به این زودی تغییراتی در این بخش ایجاد نخواهد کرد و بر بهبود طراحی برای به حداکثر رساندن کیفیت صدا در محصولات آینده AirPods تمرکز خواهد کرد.

برای زمینه، AAC با سرعت 256 کیلوبیت در ثانیه بالاتر می‌رود، که بسیار عقب‌تر از نمونه‌هایی مانند aptX Lossless و LDAC است. به گفته مهندس اپل Esge Andersen، این شرکت معتقد نیست که “کدک در حال حاضر محدودیت کیفیت محصولات بلوتوث است”. در عوض، اندرسن ادعا می‌کند که اپل «هنوز هم می‌تواند بدون تغییر کدک گام‌های بزرگی بردارد»، همانطور که بین AirPods Pro و AirPods Pro 2 اتفاق افتاد.

Apple AirPods Pro 2 را در آمازون خریداری کنید