اوکراین 10000 پایانه جدید استارلینک را در حالی که سرویس اینترنت ماهواره ای به 1 میلیون مشترک رسیده است، می گیرد.

ما حاضریم یک ماه بدون برق با حداقل شبکه موبایل و پیامک زندگی کنیم. در مورد اینترنت، ما Starlinks زیادی داریم، اما نکته کلیدی این است که ما برای یک محموله دیگر که برای تثبیت اتصال در شرایط بحرانی استفاده خواهد شد، اشاره کردیم.

حملات موشکی روسیه به شبکه انرژی و زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین که در اکتبر آغاز شد، به طور فزاینده‌ای بر اتصال تلفن همراه و اینترنت نیز تأثیر می‌گذارد، بنابراین فدوروف خاطرنشان کرد:هیچ جایگزینی برای اتصالات ماهواره ای وجود ندارددر حالی که کشور در حال آماده سازی برنامه های اضطراری برای زمستان است:

SpaceX و Musk به سرعت به مشکلات واکنش نشان می دهند و به ما کمک می کنند. ماسک به ما اطمینان داد که به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد. زمانی که ما یک خاموشی قدرتمند داشتیم، من در آن روز به او پیام دادم و او لحظه ای واکنش نشان داد و قبلاً مراحلی را ارائه کرده است. او شرایط را درک می کند.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 517 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.




منبع: https://www.notebookcheck.net/Ukraine-nabs-10-000-new-Starlink-terminals-as-the-satellite-Internet-service-hits-1-million-subscribers.675958.0.html

برای مدت کوتاهی، ایلان ماسک شکایت داشت که ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به اوکراین، SpaceX را در معرض حملات سایبری یا بدتر از آن قرار می‌دهد، زیرا به طور فزاینده‌ای از پایانه‌های Starlink برای اهداف نظامی و غیرنظامی استفاده می‌کند. عملیات استارلینک در اوکراین در واقع بدون خطر نیست، زیرا روز گذشته یک وبلاگ نویس نظامی روسی ادعا کرد که یک سازنده تسلیحات محلی یک رادار شناسایی ترمینال استارلینک را توسعه داده است که به زودی در میدان آزمایش خواهد شد، بنابراین اتصال ماهواره‌ای ممکن است در آنجا در معرض تهدید بیشتری قرار گیرد. در ماه های زمستان، حداقل ماه های مورد استفاده برای مقاصد نظامی.

فدوروف اشاره کرد که این محموله های جدید از 10000 پایانه استارلینک ممکن است با مشارکت مالی کشورهای اتحادیه اروپا نیز ممکن شده باشد.در حال حاضر تمام مشکلات مالی حل شده است“حداقل تا بهار که اوکراین ممکن است به بودجه اینترنت ماهواره ای اضافی نیاز داشته باشد.

در همین حال، SpaceX به اولین میلیون مشترک اینترنت ماهواره ای خود افتخار کرد، که رشد بسیار شگفت انگیزی است، با توجه به اینکه در آخرین شمارش در حدود نیم سال پیش، تنها از 400000 مشترک فراتر رفته بود. این رشد بی‌سابقه با کاهش سرعت دانلود استارلینک همراه شد، زیرا افراد بیشتری به استفاده از اتصالات مشابه رفتند، و برای پرکارترین کاربران اینترنت ماهواره‌ای نامحدود تاکنون، یک سقف داده سخت ارائه شد.

بعداً، ایلان ماسک توییت کرد:جهنم، حتی اگر استارلینک هنوز ضرر می کند و شرکت های دیگر میلیاردها دلار مالیات دهندگان دریافت می کنند، ما فقط به بودجه دولت اوکراین به صورت رایگان ادامه خواهیم داد.و ظاهراً به این کار ادامه داده است.

TP-Link 5GHz AC867 Long Range Outdoor CPE را در آمازون دریافت کنید