اندروید 14 قرار است از نصب برنامه های قدیمی جلوگیری کند


گوگل ترجیح می دهد توسعه دهندگان کار خود را به روز نگه دارند تا نسخه جدید اندروید را تا حد امکان هدف قرار دهند. در واقع، آخرین دستورالعمل‌های Play Store آن اکنون مشخص می‌کند که برنامه‌ها حداقل به دنبال دومین ارتقای اصلی سیستم‌عامل هستند.

اکنون گفته می شود که انتقال اندروید 13 به 14 در این شرایط سخت تر می شود. به نقل از توسعه دهنده دیلن راسل، 9to5Google ادعا می کند گوگل قصد دارد برنامه های قدیمی تر را با اصلاح سطح نیاز API ارتقای سیستم عامل به گونه ای که سازگاری با نسخه های جدیدتر اندروید را بهتر اعمال کند، پشت سر بگذارد.

الزامات جدید ممکن است در ابتدا چندان شدید نباشد، فقط اجازه نصب برنامه‌هایی را می‌دهد که اندروید 6.x (مارشملو) یا جدیدتر را هدف قرار می‌دهند، اگرچه این معیار به تدریج اهداف را حذف می‌کند تا اینکه Android 12 قدیمی‌ترین نسخه تایید شده باشد.

بنابراین، کاربرانی که می خواهند یا نیاز به استفاده از برنامه هایی دارند که دیگر در حال توسعه نیستند، ممکن است دیگر نتوانند به زودی آنها را از طریق فروشگاه Google Play دانلود کنند. بارگذاری جانبی معمولاً در این شرایط راه حلی است. با این حال، آستانه های API جدید اندروید 14 نیز ظاهراً به زودی برای آنها اعمال خواهد شد.

طبق گفته روسل، برخی از راه‌حل‌های دیگر مانند بارگیری دستی از طریق پوسته فرمان، ممکن است همچنان گزینه‌هایی تحت محدودیت‌های نصب برنامه جدید اندروید 14 باشند که ظاهراً برای مهار بدافزار در سیستم‌عامل پیشرو تلفن همراه است.

Pixel 6a را بخرید آمازون


منبع: https://www.notebookcheck.net/Android-14-slated-to-start-preventing-old-app-installs.687088.0.html