اندروید 13 برای Google Pixel 2 و Pixel 2 XL با بیلدهای LineageOS 20 عرضه شد

از یک طرف، LineageOS 20 به Pixel 2 و Pixel 2 XL با رابط کاربری تازه‌سازی شده و بیشتر ویژگی‌هایی که گوگل در نسخه Android 13 پروژه منبع باز اندروید (AOSP) ارائه می‌کند، ارائه می‌کند. از سوی دیگر، سیستم عامل نیز به همراه دارد. وصله های امنیتی فعلی برای این جفت، با توزیع سهام اندروید 11 آنها در حال حاضر از نرم افزار امنیتی قدیمی استفاده می کند که می تواند مستعد سوء استفاده باشد. جزئیات مربوط به تمام تغییرات موجود در اندروید 13 را می توانید در وب سایت Google بیابید.

LineageOS چهار سال و نیم پس از عرضه این جفت با اندروید 8.0 اوریو، اندروید 13 را به Pixel 2 و Pixel 2 XL آورده است. مانند سایر گوشی‌های هوشمند پیکسل، پشتیبانی نرم‌افزار رسمی در سال ۲۰۲۰ از اندروید ۱۱، سه سال پس از عرضه، پایان یافت. با این حال، اسنپدراگون 835 که این جفت را تامین می کند، تنها اندکی از عملکرد گوشی های هوشمند بعدی پیکسل، مانند پیکسل 5 و پیکسل 5a و اسنپدراگون 765G آنها عقب تر است.

مثل همیشه، تنها در صورتی می‌توانید LineageOS 20 را روی Pixel 2 و Pixel 2 XL نصب کنید که آماده باز کردن بوت‌لودرهای آن‌ها باشید. با انجام این کار، تمام داده‌های کاربر حذف می‌شوند، اما باید بتوانید داده‌های پشتیبان‌گیری شده را در طول فرآیند راه‌اندازی LineageOS 20 بازیابی کنید. علاوه بر این، LineageOS دستورالعمل‌های نصب دقیق را برای هر دو دستگاه و همچنین مقالات ویکی ارائه می‌کند. لطفاً توجه داشته باشید که برای نصب و اجرای LineageOS 20 نیازی به روت کردن هیچ یک از دستگاه ها ندارید. به این ترتیب، ویژگی هایی مانند Google Wallet باید بدون مشکل کار کنند.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Android-13-arrives-for-Google-Pixel-2-and-Pixel-2-XL-with-LineageOS-20-builds.689228.0.html