اطلاعات هدست واقعیت مجازی Apple Reality Pro AR/VR رابط کاربری مشابه iOS، ردیابی چشم پیشرفته و قیمت نزدیک به 3000 دلار آمریکا را نشان می دهد.

لپ تاپ مک بوک پرو 2023 اپل با تراشه M2 Pro را در آمازون بخرید


منبع: https://www.notebookcheck.net/Apple-Reality-Pro-AR-VR-headset-information-dump-reveals-an-iOS-like-interface-advanced-eye-tracking-and-close-to-US-3000-price.684524.0.html

بلومبرگ با حرکت به سمت برنامه‌های محتوای اپل برای Reality Pro، معتقد است که این شرکت با غول‌های رسانه‌ای مانند دیزنی همکاری می‌کند و همچنین برنامه‌های Apple TV+ را به دستگاه AR منتقل می‌کند تا به کاربران اجازه دهد رسانه‌ها را روی صفحه‌های مجازی بزرگ مشاهده کنند. احتمالاً ویژگی‌های تماس ویدیویی گسترده‌ای نیز در راه است زیرا انتظار می‌رود Reality Pro آواتارهایی را برای چت‌های یک به یک FaceTime نمایش دهد. محیط های تعاملی بازسازی کامل بدن/صورت در قلمرو مجازی خواهند داشت.

گرد کردن اطلاعات سخت‌افزاری عبارت است از گنجاندن بسته‌های قدرت خارجی، گزینه‌ای برای لنزهای تجویزی و بلندگوهای داخلی، اگرچه اپل می‌تواند AirPods را برای یک تجربه شنیداری بهینه توصیه کند. علاوه بر این، این گزارش ادعا می کند که برای هر بسته باتری تا 2 ساعت کار می کند که از نظر اندازه شبیه به دو دستگاه آیفون 14 پرو مکس است که روی هم قرار گرفته اند.

علاوه بر این، Apple Reality Pro ظاهراً به عنوان یک نمایشگر ثانویه/خارجی برای مک ها عمل می کند و کاربران می توانند دستگاه را از طریق صفحه کلید/ماوس کنترل کنند. بلومبرگ در مورد کنترل‌ها، پیشنهاد می‌کند که هدست نیازی به کنترل‌کننده جداگانه نخواهد داشت، زیرا ورودی‌ها یا با حرکات دست یا یک دستگاه متصل مانند iPhone/Mac کنترل می‌شوند. طبق گزارش ها، تایپ صوتی از طریق سیری نیز پشتیبانی می شود.

شایعات مربوط به اولین هدست AR/VR اپل مدتی است که در حال چرخش است. انتظار می رود اولین دستگاه واقعیت ترکیبی کوپرتینویی در سال جاری عرضه شود. مارک گورمن اکنون دارد ریخته شده است مجموعه‌ای از اطلاعات در بلومبرگ در مورد عملکرد، اکوسیستم نرم‌افزاری و سایر قابلیت‌های هدست واقعیت ترکیبی نیز توسط برخی «Reality Pro» نامیده می‌شود.

برای شروع، Apple Reality Pro می تواند هر دو حالت AR و VR را داشته باشد. به لطف کنترل های روی هدست، کاربران می توانند به سرعت بین این دو سوئیچ کنند. شبیه به مایکروسافت هولولنز، حالت AR در Apple Reality Pro اشیاء مجازی را در یک صحنه دنیای واقعی پوشش می دهد در حالی که حالت VR با قطع کامل دنیای بیرون برای دنیای مجازی کار می کند.

در نهایت، گفته می‌شود که اپل پس از عرضه Reality Pro در سال جاری، این هدست را در فروشگاه‌های اپل عرضه خواهد کرد. قیمت دقیق هنوز مشخص نیست، اما بلومبرگ نرخی نزدیک به 3000 دلار آمریکا را پیشنهاد می کند.

در غیاب یک کنترل‌کننده سخت‌افزار، هدست Apple Reality Pro ظاهراً از دوربین‌هایی برای ردیابی حرکات چشم و دست استفاده می‌کند. این ردیابی حرکت به کاربران این امکان را می دهد که به سادگی یک عنصر روی صفحه را با تمرکز بر روی آن انتخاب کرده و با استفاده از حرکات دست با آن تعامل کنند. فقدان یک کنترل‌کننده سخت‌افزاری این پتانسیل را دارد که تعاملات رابط کاربری را به هم بزند، اما اگر اپل بتواند این کار را به درستی انجام دهد، می‌تواند نقطه فروش اصلی این هدست باشد.

به گفته بلومبرگ، راه اندازی هدست، xrOS ادعایی است که دارای رابطی مطابق با iOS و iPadOS است. بنابراین، می توانید انتظار یک شبکه استاندارد از نمادهای برنامه را در صفحه اصلی داشته باشید. به طور مشابه، طبق گزارش ها، اپل بسیاری از ویژگی های آیفون و آیپد را به دستگاه واقعیت ترکیبی خود منتقل می کند. برنامه هایی مانند سافاری، اپل موزیک، پادکست و غیره در Reality Pro ظاهر می شوند. کاربران همچنین می توانند برنامه های شخص ثالث را از یک فروشگاه برنامه جداگانه دریافت کنند.