احتمال انتشار PS5 Pro در مقابل PS5 Slim 2023: نظرات مدیر اجرایی سونی گمانه‌زنی‌ها را برای اولی ایجاد می‌کند در حالی که نقشه راه سخت‌افزاری PlayStation 5 سازنده دومی را پیشنهاد می‌کند.

با شروع PS5 Pro، شایعات در مورد این کنسول تقویت شده به دلیل مصاحبه ای بین فامیتسو و هیداکی نیشینو، معاون ارشد تجربه پلتفرم سونی. بخشی از مصاحبه که برخی از طرفداران پلی استیشن را مورد بررسی قرار داده است به شرح زیر است (ترجمه ماشینی از ژاپنی):

در ماه مه، Teeth_Tech پیش‌بینی معقولی (نه لو رفتن) از نقشه راه سخت‌افزاری پلی‌استیشن 5، با کنسول پلی‌استیشن 5 پرو با پردازنده 5 نانومتری یا 4 نانومتری در نوامبر 2024 و پلی‌استیشن 5 اسلیم با تراشه 5 نانومتری در سپتامبر 2023 (PS5 فعلی) ارائه کرد. کنسول ها دارای یک تراشه 7 نانومتری سفارشی از AMD هستند. قبلاً گفته شده است که PS5 ماژولار با درایو دیسک قابل جابجایی، PS5 Slim نخواهد بود، بنابراین دلیل محتمل‌تر این است که سونی در حال آماده‌سازی یک مدل باریک با به‌روزرسانی تراشه برای فصل تعطیلات پر سود در سپتامبر 2023 است. تقریباً سه سال از عرضه پلی استیشن 5 (نوامبر 2020) می گذرد.

دانیل آر دیکین – مدیر اخبار و مجله – 2878 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2012

فامیتسو: PS5 اکنون وارد سومین سال خود می شود. PS4 Pro سه سال پس از انتشار منتشر شد، اما ما دوست داریم در مورد آینده شما بشنویم.

شایعات پلی استیشن 5 به لطف پیشرفت‌های گزارش‌شده اخیر در رابطه با نوع ماژولار کنسول محبوب سونی، به فعالیت جدی بازگشته است. با این حال، به نظر می رسد که برای طرفداران منتظر کافی نیست و اکنون زمزمه هایی از پخش شدن هر دو کنسول پلی استیشن 5 پرو و ​​پلی استیشن 5 اسلیم به صورت آنلاین به گوش می رسد. در حالی که احتمالاً انتظارات از اولی ممکن است زودرس باشد، به‌ویژه با توجه به متن منبعی که باعث شایعات اخیر شد، به نظر می‌رسد احتمال بیشتری برای ظاهر شدن نوع دومی کنسول در مقطعی در سال 2023 وجود دارد.