یارانه های خودروهای برقی آمریکا بیشتر ظرفیت باتری های جدید را در اروپا تهدید می کند و آلمان بزرگترین بازنده تسلا است

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 615 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/American-EV-subsidies-threaten-most-new-battery-capacity-in-Europe-with-Germany-the-biggest-loser-because-of-Tesla.699552.0.htmlبه گفته یک اندیشکده حمل و نقل و محیط زیست، در واقع، دو سوم کارخانه‌های باتری‌سازی آینده در اروپا اکنون در معرض خطر هستند. تجزیه و تحلیل آن نشان می دهد که 68 درصد از 50 کارخانه باتری لیتیوم یونی که قرار بود تا سال 2030 در اروپا ساخته شوند، هستند.در معرض خطر تاخیر، کاهش یا عدم درک در صورت عدم انجام اقدامات بیشتر.

میلیاردها یارانه فدرال برای خودروهای برقی فدرال که در قانون کاهش تورم رئیس جمهور بایدن (IRA) گنجانده شده است، ظرفیت عظیم تولید باتری جدید اروپا را در معرض تردید قرار داده است. اخیراً مشخص شد که تسلا ممکن است به توسعه برنامه ریزی شده کارخانه باتری گیگا برلین خود ادامه ندهدبه عنوان مثال، به عنوان “برخلاف برنامه‌های اولیه، گروه آمریکایی مراحل تولید بیشتری را به ایالات متحده منتقل کرده است زیرا شرایط تجاری در آنجا به دلیل مشوق‌های مالیاتی مطلوب‌تر است.

وزارت خزانه‌داری نیز به نوبه خود، مارس را برای صدور دستورالعمل‌های نهایی خود در مورد مکان‌های مونتاژ باتری و الزامات تامین مواد خام برای دریافت یارانه‌های فدرال، به منظور رسیدگی بهتر به ناامیدی شرکای بین‌المللی آمریکا توسط IRA انتخاب کرد.

اتصال دیوار کابل 24 اینچی تسلا موتورز را در آمازون دریافت کنید