دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
کاهش قیمت خودروهای تسلا دست دوم به چرخش پایان میدهد، زیرا کارکرد کارخانه Gigafactory در ژانویه ادامه دارد.
منبع: https://www.notebookcheck.net/Used-Tesla-car-prices-drop-puts-an-end-to-flipping-as-Gigafactory-idling-extends-into-January.677083.0.html
جاری توقف تولید در بزرگترین کارخانه گیگا تسلا در شانگهایاز سوی دیگر، که تسلا توضیح داد که در این زمان از سال به دلیل تعمیر و نگهداری تجهیزات تولید معمولی است، ممکن است تا ژانویه نیز تمدید شود. رویترز برنامه های تولید گیگا شانگهای را به دست آورده است و به نظر می رسد که بزرگترین کارخانه جهانی تسلا در ماه آینده فقط 17 روز از 31 روز کار کند.
برگرداندن تسلا برای سود در حال حاضر یک بازی بازنده فزاینده است که ممکن است روی قیمت وسایل نقلیه جدیدی که در بالای آن تسلا اخیراً 7500 دلار کاهش داده اند شروع کند تا انتظار یارانه فدرال را جبران کند. میانگین قیمت خودروی تسلا کارکرده در ماه گذشته به 55754 دلار کاهش یافت که 17 درصد کاهش نسبت به 67297 دلاری که تسلاهای دست دوم در اوج تقاضا در تابستان هزینه می کرد، کاهش یافته است. دادههای فروش دسامبر هنوز منتشر نشده است، اما با توجه به تخفیفها و مشوقهای سخاوتمندانهای که تسلا اکنون در خودروهای جدید برای تحویل در این ماه ارائه میکند، قیمت خودروهای تسلا کارکرده ممکن است حتی بیشتر کاهش یابد یا دوره فروش مجدد آنها طولانیتر شود.
تسلاهای مستعمل که امسال اغلب قیمتهای بالاتری نسبت به تسلاهای جدید داشتند، چون مردم ترجیح میدادند به جای ماهها منتظر ماندن در حال حاضر آنها را تهیه کنند، در ماه نوامبر بهطور متوسط 50 روز در نمایندگیها ماندند، یعنی بسیار بیشتر از میانگین خودروهای دست دوم 38. روزها. تقریباً یک سوم تسلاهای دست دوم برای فروش تابستان امسال، مدلهای 2022 بودند، در مقایسه با تنها 5 درصد از خودروهای دست دوم از برندهای دیگر، که نشان می دهد بخش بزرگی از خودروهای تسلا خریداری شده اند تا بعداً آنها را با قیمت بالاتری عرضه کنند.
با این حال، بخش عمده ای از توقف تولید مدل 3 و مدل Y در ژانویه به تعطیلات مربوط می شود. گزارش ها حاکی از آن است که تسلا قصد دارد تولید خود را فقط در دوره 3 تا 19 ژانویه از سر بگیرد و سپس کارخانه را برای یک تعطیلات طولانی سال نو چینی که تا 31 ژانویه ادامه خواهد داشت، دوباره تعطیل کند.
بر اساس پایگاه داده خودروهای دست دوم، خودروهای تسلا از کمبود تولید و تقاضای بیسابقه به مدت طولانیتر از خودروی معمولی شما در نمایندگیها از بین رفتهاند. ادموندز. این تحول منفی در طی چند ماه کوتاه اتفاق افتاد، زیرا درست تابستان امسال ایلان ماسک از اینکه قیمت خودروهای تسلا در سطوح “خجالتآور” است عذرخواهی کرد، با این حال خاطرنشان کرد که افزایش قیمت ممکن است به عنوان چالش اصلی قبل از اینکه سازنده خودروهای برقی نبود ادامه یابد. فروش، بلکه افزایش تولید برای برآوردن تقاضا.
