سونی PSVR2 را برای اتصال کابلی پلی استیشن 5 توسعه داده است زیرا هشدار می دهد که پورت کردن بازی های واقعیت مجازی اصلی دشوار است.
این در واقع منجر به ایجاد یک پورت USB-C در جلوی PS5 شد که دقیقاً برای اتصال کابل پلیاستیشن VR2 طراحی شده است. در پاسخ به این سوال که چرا آنها برای اتصال بی سیم اقدام نکردند، آقای نیشینو گفت که سونی هنوز در حال تحقیق در مورد جنبه های فنی آن است، اما با توجه به وضوح تصویر بسیار بالای PSVR2، در حال حاضر هیچ چیز بهتر از اتصال کابل فیزیکی نیست.
به غیر از اتصال تک کابل USB-C هدست پلی استیشن VR2 با PS5، و وعده تعداد واحدهای کافی برای استفاده در هنگام عرضه (برخلاف آنچه در مورد استوک پلی استیشن 5 اتفاق افتاد)، آقای نیشینو به PSVR2 بسیار بیشتری اشاره کرد. عناوین را نسبت به آنچه که در ابتدا مورد تمسخر قرار گرفته بود منتشر کرد. “من هنوز نمی توانم در مورد جزئیات صحبت کنم، اما هنوز عناوین معرفی نشده بیشتری وجود دارد که من توانسته ام نسخه آزمایشی آنها را تجربه کنم، علاوه بر آنهایی که قبلاً اعلام شده اند، پس لطفا منتظر آن باشید.،” او گفت.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 517 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
با توجه به پیچیدگی سیم های مورد نیاز برای اتصال PSVR اصلی به پلی استیشن 4، توسعه همزمان پلی استیشن 5 و PSVR2، البته توسط دو تیم مختلف، موهبتی برای زیبایی و ارگونومی هدگیر بوده است. در صحبت از ارگونومی، مدیر تجربه پلتفرم سونی خاطرنشان کرد که PSVR2 در ابتدا شبیه مدل قبلی خود است، زیرا آنها تعادل وزن و راحتی پوست را در ابتدا بسیار عالی دیدند، بنابراین به آن پایبند بودند.
توسعه هدست 549 دلاری پلی استیشن VR2 که برای عرضه در 22 فوریه 2023 برنامه ریزی شده است، همزمان با پلی استیشن 5 آغاز شده است، بنابراین مانند نسل قبلی خود که از چندین کابل برای اتصال استفاده می کند، به نظر نمی رسد. به گفته Hideaki Nishino معاون سونی در زمینه تجربه پلتفرم، این شرکت حدود شش سال پیش با شروع کار بر روی پلی استیشن 5 با هدف ایجاد تطابق کامل بین کنسول و دستگاه واقعیت مجازی، توسعه PSVR2 را آغاز کرد.
او هشدار داد که در مورد سازگاری PlayStation VR2 با عناوین اصلی PS VR، پورت کردن کار ساده ای نخواهد بود، زیرا هم سخت افزار ردیابی کنترلر و هم اصل رندر تصویر متفاوت است، بنابراین انطباق با نسخه های قدیمی تر کار سختی است. بازی هایی برای استفاده از PSVR2.