Solid Power تنها شرکتی نیست که سلولهای 20Ah را با موفقیت دنبال کرده است، همانطور که Svolt نیز چنین است، اما قبلاً تحویل باتریها را برای اعتبارسنجی به شرکای خود از جمله به سرمایهگذار قدیمی BMW خود آغاز کرده است. این شرکت به زودی یک مرکز تولید الکترولیت حالت جامد اختصاصی خود را راه اندازی خواهد کرد تا مراحل صدور گواهینامه فناوری باتری های حالت جامد خود را برای استفاده تجاری خودرو آغاز کند.
بی ام و تنها خودروسازی قدیمی نیست که کار روی این فناوری امیدوارکننده باتری EV را اعلام کرده است، زیرا هوندا، فورد، تویوتا، نیسان و بسیاری دیگر نیز تمایل خود را برای توسعه و تولید باتری حالت جامد خود در داخل اعلام کرده اند. با این حال، به نظر میرسد با کمک Solid Power، BMW یکی از اولین خودروسازانی است که در آینده قابل پیشبینی، تولید آزمایشی را برنامهریزی میکند، این طرف از شرکتهای باتریسازی چینی که پیشرفتهای باتریهای حالت جامد را اعلام کردهاند.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
منبع: https://www.notebookcheck.net/Solid-state-battery-developer-inks-US-20-million-deal-with-BMW-for-pilot-electrode-production.676418.0.html
بزرگترین سازنده باتریهای برقی جهان، CATL، بر این عقیده بود که تولید انبوه باتریهای حالت جامد قبل از سال 2030 اتفاق نمیافتد، اما صنعت با چنان سرعتی در حال حرکت است که اعتبار ساخت ممکن است زودتر اتفاق بیفتد و عصری امن و مقرون به صرفه را آغاز کند. باتری های EV با چگالی انرژی بالا.

ب ام و به لطف همکاری طولانی مدت خود با Solid Power مستقر در لوئیزویل، کلرادو، برنامه های آزمایشی تولید باتری های حالت جامد خود را پیش می برد. این شرکت آمریکایی دارای یک فناوری اختصاصی باتری حالت جامد است که BMW مجوز ساخت الکترودها و طراحی سلولی آن را صادر می کند، در حالی که Solid Power الکترولیت مبتنی بر سولفید سفارشی خود را که مالکیت معنوی آن باقی می ماند، تحویل خواهد داد.
BMW همچنان متعهد به دنبال کردن باتری های تمام جامد است، فناوری که ما معتقدیم پتانسیل قابل توجهی برای آینده دارد. ما مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک تر با Solid Power و افزودن قابلیت تولید سلول های حالت جامد بر اساس طرح های Solid Power در تاسیسات آزمایشی خود هستیم. ما انتظار داریم که این توافق به نصب خط نمونه اولیه حالت جامد ما و هدف متقابل شرکت های ما برای تجاری سازی این فناوری سلولی امیدوارکننده سرعت ببخشد.
تا زمانی که نمونه اولیه خط باتری حالت جامد که ب ام و در آلمان ایجاد می کند به اهداف تولیدی خاصی برسد، ب ام و تا ژوئن 2024 20 میلیون دلار آمریکا پرداخت خواهد کرد. به گفته فرانک وبر، عضو هیئت مدیره BMW AG، توسعه: