سازنده باتری‌های برقی جامد پرینت سه بعدی Sakuu، پورشه را برای ساخت کارخانه‌های گیگا امضا کرد.

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 564 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/3D-printed-solid-state-EV-battery-maker-Sakuu-signs-up-Porsche-to-build-its-Gigafactories.685143.0.html

پلت فرم داخلی توسعه یافته کاویان از “تولید افزودنی چند ماده ای پیشرفتهبرای دور زدن بزرگ‌ترین چالش قبل از تولید باتری‌های حالت جامد تجاری، لایه‌بندی دقیق الکترود و ورق‌های الکترولیت در سطح نانومقیاس با تداخل کاملاً کنترل‌شده. مفهوم الکترولیت حالت جامد مورد استفاده قرار گرفته است. در دانشکده مهندسی و علوم کاربردی John A. Paulson هاروارد توسعه یافته استدر حالی که پلتفرم پرینت سه بعدی کاویان بر اساس تحقیق MIT در مورد کاربرد بایندر جت روش شناسی

یکی از شرکت‌های نوآورانه‌تر در فضای چاپ سه‌بعدی – Sakuu (KeraCel سابق) – موفق شده است یک شرکت تابعه پورشه را برای طراحی کارخانه‌های گیگا آینده‌اش برای باتری‌های خودروهای الکتریکی لیتیوم فلزی و حالت جامد ثبت کند. مشاور پورشه در فرمول‌بندی طرح‌های تأسیسات تولید خودرو تجربه دارد و اخیراً تمرکز خود را بر روی کارخانه‌های گیگا باطری معطوف کرده است که می‌توانند سلول‌هایی در محدوده ظرفیت GWh تولید کنند. تلاش “تمرکز بر فناوری های مدرن باتری، فرآیندهای تولید کارآمد، و مکان های مناسب و مقیاس بندی برای تولید پایدار استنکات پورشه.

Sakuu با طراحی سلول های حالت جامد ایمن تر و ماندگارتر خود قصد دارد به دو برابر چگالی انرژی باتری های برقی فعلی – حدود 800 Wh/l – در همان ردپای برسد. در همان زمان، آنها اجازه شارژ فوق سریع را می دهند و در نهایت به “صرفه جویی چشمگیر در استفاده از مواد، تولید، زنجیره تامین و نیروی کاراز طریق روش پرینت سویفت ساکو.

Sakuu یک استراتژی برای رسیدن به ظرفیت 200 گیگاوات ساعت در ظرفیت تولید باتری EV تا سال 2030 ایجاد کرده است، سالی که اکثر سازندگان خودروهای قدیمی به عنوان مهلتی دلخواه برای تغییر کامل به سمت تولید خودروهای الکتریکی تعیین کرده اند. این شرکت قصد دارد با طراحی کارخانه ای برای ساخت باتری های لیتیوم-فلزی خود با تراکم انرژی افزایش یافته به روش سنتی تر رول به رول شروع کند و سپس با Swift نوآورانه خود به فرآیند تولید انبوه برای باتری های حالت جامد پرینت سه بعدی بپردازد. روش چاپ

چاپگر سه بعدی Anycubic Kobra Go را در آمازون دریافت کنید