خودروهای برقی با سرعت آهسته‌تر مانند تسلا در سال 2025 اکثریت خواهند بود، زیرا سیستم‌های 800 ولتی تنها 12 درصد را به خود اختصاص می‌دهند.

اولین وسیله نقلیه با باتری کایرین سلول به بسته با سلول‌های 4680 – جعبه‌ای Zeekr 009 MPV – می‌تواند از سریع‌ترین شارژر خودروی الکتریکی جهان در این سمت مگاوات برای خودروهای الکتریکی نیمه‌کامیونی استفاده کند. با توان خروجی 600 کیلووات، قادر خواهد بود تا 300 کیلومتر (186 مایل) برد را در عرض 5 دقیقه به Zeekr 009 بدهد. شرکت زیرمجموعه Zeekr Viridi E-mobility Technology (VREMT) گفت که می‌تواند فناوری شارژ فوق‌سریع را با ایجاد شبکه‌ای از غرفه‌های موجود برای وسایل نقلیه Zeekr تجاری‌سازی کند.

پس از شبکه شارژ 480 کیلوواتی XPeng، شمع های 500 کیلوواتی NIO آمد، در حالی که برخی از خودروهای برقی Zeekr می توانند از غرفه های 600 کیلوواتی استفاده کنند. بزرگترین سازنده باتری EV جهان، باتری Kirin 620 مایلی جدید CATL که می تواند در 10 دقیقه تا 80 درصد شارژ شود، به زودی یک شبکه شارژ برای هماهنگی خواهد داشت.

به گفته جسی لین، تحلیلگر DIGITIMES Research، با این حال، تنها 12 درصد از خودروهای برقی در سال 2025 دارای سیستم های الکتریکی مدرن 800 ولتی خواهند بود، در حالی که اکثریت قریب به اتفاق، از جمله تسلا، همچنان در مرز 400 ولت خواهند بود. سهم کنونی خودروهای 800 ولتی در بازار 2 درصد است، بنابراین افزایش 6 برابری آن به لطف تولیدکنندگان خودروهای برقی کره ای و چینی قابل عطسه نیست.

اتصال دیواری 48A تسلا را با کابل 24 اینچی در آمازون دریافت کنید


منبع: https://www.notebookcheck.net/Slower-charging-EVs-like-Tesla-to-be-a-majority-in-2025-still-as-800V-systems-hit-just-12.717433.0.html

بر اساس یک تحقیق صنعتی، علیرغم همه چیزهایی که در مورد شبکه های شارژ فوق سریع و پیشرانه ها وجود دارد، که عمدتاً از برندهایی مانند NIO یا XPeng می آیند، خودروهای برقی با سیستم های مدرن 800 ولتی حتی در سال 2025 بسیار اندک خواهند بود. به عنوان مثال، تسلا، گسترده‌ترین برند خودروهای الکتریکی در ایالات متحده، از سیستم 400 ولت در خودروهای خود استفاده می‌کند و سوپرشارژرهای V3 آن حداکثر توان خروجی 250 کیلووات را ارائه می‌کنند.

ارتقاء 600 کیلووات آن‌ها با بازی کردن با انبساط جزء خنک‌کننده مایع به دست آمده است، به طوری که امکان افزایش ایمن توان خروجی از امتیاز فعلی 360 کیلووات را فراهم می‌کند. امیدواریم چنین ارتقای ایستگاه های شارژ دلایل بیشتری را برای تولید و عرضه خودروهای الکتریکی با سیستم های 800 ولت به تولیدکنندگان بدهد.

شرکت‌هایی مانند NIO، XPeng یا Zeekr پول خود را در جایی می‌گذارند و شروع به ساخت شبکه‌های شارژ فوق سریع خود کرده‌اند. به عنوان مثال، ایستگاه های شارژ XPeng S4 در شهرهای بزرگ قرار دارند و می توانند باتری 96 کیلووات ساعتی G9 را تنها در 15 دقیقه به 80 درصد رسانده و بیش از 300 مایل برد اضافی را به آن اضافه کنند. XPeng قصد دارد تا سال 2025 2000 ایستگاه شارژ فوق سریع داشته باشد.

از سوی دیگر، خودروهای الکتریکی 800 ولتی مانند Ioniq 6 یا KIA EV6 که در ایالات متحده به فروش می رسند، بر روی پلت فرم اختصاصی e-GMP هیوندای ساخته شده اند که امکان شارژ سریع 350 کیلوواتی را فراهم می کند که می تواند باتری آن را تا 80 درصد در کمتر از 20 شارژ شارژ کند. دقایق. این میزان اوج قدرت با سوپرشارژرهای V4 تسلا به دست می‌آید، اما چنین ایستگاه‌هایی هنوز تکثیر نشده‌اند، به طوری که دارندگان خودروهای برقی 800 ولتی می‌توانند از قابلیت‌هایی که خودروهایشان ارائه می‌دهند نهایت استفاده را ببرند. پورشه تایکان برقی نیز بر روی سیستم شارژ 800 ولتی قرار دارد و می توان آن را در 22 دقیقه به 80 درصد شارژ رساند.