تست محدوده خودروهای برقی زمستانی تسلا مدل S را با کیا و SAIC به همان اندازه کارآمد در هنگام سردی برنده می کند
تست زمستانی مجله موتور منجر به کاهش 16.4 درصدی برد مشابه برای رکوردشکنی مدل S استاندارد شد. مدل X Plaid با کاهش 18.2 درصدی کمی بدتر عمل کرد، که هنوز هم با بهترین آنها در تست بالا است، در حالی که محدوده زمستانی مدل Y نزدیک به 26 درصد کاهش یافت. این بدترین عملکرد را در بین خودروهای تسلا در رانندگی زمستانی داشت، با این حال کاهش برد آن در حدود 30 خودروی الکتریکی آزمایش شده بود. در مورد شرایط آزمون، مجله موتور به شرح زیر توضیح می دهد:
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 576 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021
ما آزمایش را با مجموعهای از خودروهای مرتبط هر شش ماه، زمستان و تابستان، انجام میدهیم، و مسیر یکسانی را دنبال میکنیم: یک حلقه از طریق اسلو، از Rv4 تا Gjøvik، از آنجا E6 تا Hjerkinn، سپس شرق و اطراف Rondane بر فراز Venabygdsfjellet، به پایین تا Ringebu و E6 دوباره. خودروها با سرعت مجاز رانندگی می کنند تا زمانی که برق آنها تمام شود. رانندگانی که همگی با تجربه هستند ملزم به استفاده فعال و هوشمندانه از بازسازی هستند. آنها باید در حالت اکو رانندگی کنند و از استفاده از سیستم های پشتیبانی راننده، خلبان خودکار و کروز کنترل تطبیقی خودداری کنند.
با این حال، تا حدودی تعجب آور است که به نظر می رسد دستور دولت چین مبنی بر حل مشکل افت محدوده هوای سرد توسط سازندگان خودروهای الکتریکی توسط مدل های ساخته شده توسط گروه SAIC محقق شده است. از 5 خودروی برقی برتر در تست زمستانی، سه خودرو توسط SAIC ساخته شده است و یکی از آنها توانسته است مدار زمستانی را تنها با 10 درصد از دست دادن برد باتری پوشش دهد و از نظر راندمان تخلیه هوای سرد مدل S را شکست دهد. یکی دیگر از اعضای این 5 باشگاه برتر، کیا با EV6 GT است که برد آن تنها 17 درصد کاهش یافته است.
در حالی که به هیچ وجه یک آزمایش علمی نیست، رانندگی عملی زمستانی در نروژ، که با وجود آب و هوای یخبندان در خط مقدم پذیرش EV است، یک بار دیگر تأیید میکند که خودروهای تسلا در کاهش برد در هوای سرد کارآمدترین خودروها هستند. با دقت دنبال میشد و گاهی اوقات مورد ضرب و شتم خودروسازان چینی و کرهای قرار میگرفت.
تسلا مدل S توانست رکورد 329 مایل (530 کیلومتر) برد را با شارژ در آزمون رانندگی زمستانی که یک نشریه نروژی هر فصل انجام می دهد، دوام بیاورد. رکورد قبلی در اینجا یک نسخه دو موتور دوربرد مدل 3 بود که چند مایل از مدل S فاصله داشت. در حالی که تسلا مدت هاست که به عنوان یکی از کارآمدترین خودروهای الکتریکی برای هوای سرد از نظر کاهش برد شناخته شده است. در سال، تعدادی از شرکتکنندگان جدید از چین نشان دادند که خودروهای برقی آنها میتوانند به اندازه خودروهای تسلا در دماهای یخبندان کارآمد باشند.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
مکرر “تحقیق با استفاده از ترکیبی از دستگاههای داخلی و دادههای استفاده در زمان واقعی که بیش از 35000 نقطه داده را ارائه میکند.به عنوان مثال، اخیراً مشخص شده است که مدل 3 و مدل S کمتر از 20٪ از محدوده خود را با شارژ در دماهایی از دست می دهند که سایر مارک ها و مدل های EV می توانند بیش از 30٪ از دست بدهند.