
باتری 150 کیلووات ساعتی نیمه جامد با قیمت تمام EV، بنابراین NIO ممکن است آن را برای سفرهای دوربرد اجاره کند.

مشخص نیست بین دوره های آزمایشی مقرون به صرفه و تولید انبوه چه اتفاقی افتاده است، اما با توجه به ساختار اجزای باتری – الکترولیت حالت جامد، آند کامپوزیت سیلیکون و یک کاتد با نیکل بالا – ممکن است قیمت هر یک از این مواد باشد. بالستیک رفتن چالش های تولید انبوه، مانند انجام یک فناوری جدید و گران قیمت در دسته های کوچک، نیز یکی از عوامل احتمالی هستند.
…باطری 150 کیلووات ساعتی در تعطیلات تابستان قابل استفاده است، برای اجاره هفتگی باز است و خریدها بسته به شرایط بعدا باز می شود. هزینه 150 کیلووات ساعت [battery] بسیار بالا است، تقریباً معادل ET5 است.
دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانههای اپل و زمان پیکسلسازیشده نینتندو، مورد علاقهی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانههای شخصی و کنسولها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.
منبع: https://www.notebookcheck.net/Semi-solid-state-150kWh-battery-priced-as-the-whole-EV-so-NIO-may-rent-it-out-for-long-range-trips.693385.0.html
یکی از بنیانگذاران این شرکت در جلسه مالکان فاش کرد که باتری 150 کیلووات ساعتی با الکترولیت حالت جامد که NIO امسال سدان های برقی خود را به آن مجهز می کند تقریباً به اندازه کل خودرو است. با این حال، باتریای که NIO با WeLion توسعه داد، زمانی که بزرگترین سازنده باتریهای برقی در جهان CATL از این ایده خودداری کرد، امکان مسافت 620 مایلی را با شارژ میدهد و NIO قصد دارد آن را برای مواردی مانند سفرهای تابستانی طولانی به جای فروش اجاره کند. وسایل نقلیه با آن به طور مستقیم، حداقل برای دسته های اولیه. بر اساس صورتجلسه جلسه:
زمانی که WeLion تولید آزمایشی را در تابستان تکمیل کرد و گفت که باتریهای دارای الکترولیت جامد هزینه بیشتری نسبت به سلولهای لیتیومی سه تایی معمولی با الکترولیت مایع ندارند، تولید همان دستهها به طرز شگفتآوری مقرون به صرفه بود. NIO سپس قرار بود نسخههای باتری دوربرد سدانهای الکتریکی خود را در Q4 عرضه کند، اما عرضه آن را برای امسال به تعویق انداخت و اکنون دلیل احتمالی این تاخیر را میدانیم.
بی میلی اولیه CATL برای توسعه بسته 150 کیلووات ساعتی با الکترولیت جامد برای NIO ممکن است اثبات شده باشد. مدیران آن دقیقاً هزینه های سلولی و تخصیص منابع را به عنوان دلایلی برای تصویب آنها ذکر کردند. CATL میخواست فناوریهای موجود خود را کامل کند و قیمت باتریهای تولید انبوه را پایین بیاورد، به جای توسعه شیمیهای پرهزینه جدید، زیرا میگفت مشکل اصلی برآورده کردن تمام تقاضای بیسابقه باتریهای الکتریکی است.
سدان ET5 که یکی از بنیانگذاران NIO برای قیمت نهایی واحد 150 کیلووات ساعتی به عنوان پارکینگ در نظر گرفته است، با باتری اجاره ای حدود 38000 دلار آمریکا قیمت دارد. اگر واقعاً این میدان توپ است، اجاره بسته دوربرد برای مالکان برای استفاده تنها در مواقعی که واقعاً به آن نیاز دارند، مانند رفتن به تعطیلات تابستانی، گزینه مقرون به صرفهتری خواهد بود.