هیوندای Ioniq 5 N را با قدرت 650 اسب بخار و ظاهری تازه و تهاجمی معرفی کرد.

علاقه من به فناوری از دوران دبیرستان شروع شد و با روت کردن و فلش کردن موتورولا Defy خود شروع شد، اما زمانی که متوجه شدم می توانم i7 930 را در رایانه از پیش ساخته شده گیگابایتی خود اورکلاک کنم، واقعاً در سوراخ خرگوش افتادم. این اعتیاد سرسام‌آور در نهایت باعث شد در دانشگاه طراحی محصول بخوانم. من فکر می‌کنم فناوری باید زندگی افرادی را که از آن استفاده می‌کنند، بدون توجه به زمینه، بهبود بخشد. من دوست دارم در مورد لپ تاپ ها، تلفن های هوشمند، نرم افزارها و روندهای تکنولوژی بخوانم و بنویسم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Hyundai-reveals-Ioniq-5-N-with-650-hp-and-refreshed-aggressive-styling.734293.0.html

هیوندای فقط موتورها و بسته باتری را در Ioniq 5 ارتقا نداد و یک “N” به برچسب اضافه کرد. در عوض، برند کره‌ای تغییرات زیادی در بخش‌های شاسی، فرمان، ترمز و نرم‌افزار ایجاد کرده است تا همه آن‌ها را به هم متصل کند. به عنوان مثال، هیوندای شاسی و همچنین موتور، ستون فرمان و پایه‌های باتری خودرو را تقویت کرده است تا کل پکیج سفت‌تر و پاسخگوتر شود. سیستم فرمان نیز به سیستم فرمان برقی موتور-محرک روی قفسه (R-MDPS) با «نسبت فرمان بالاتر و بازخورد گشتاور افزایش‌یافته» ارتقا یافت تا تجربه رانندگی لذت‌بخش‌تر و مسابقه پیست را تسهیل کند.

برای شروع، هیوندای پیشرانه برقی دو موتوره را به 226 اسب بخار در محور جلو و 282 اسب بخار در محور عقب ارتقا داده است که در مجموع 609 اسب بخار قدرت تولید می کند و با استفاده از دکمه N Grin Boost قدرت ممکن 650 اسب بخار افزایش می یابد. تمام این قدرت eAWD منجر به شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت (0-62 مایل در ساعت) فقط 3.4 ثانیه می شود، در حالی که حداکثر سرعت به 260 کیلومتر در ساعت (~162 مایل در ساعت) افزایش می یابد.

اگرچه ممکن است کوچکترین خودروی موجود نباشد، اما Ioniq 5 N جدید و پر زرق و برق هیوندای تقریباً به یک هات هاچ الکتریکی با عملکرد بالا نزدیک است که در واقع شاهد به ثمر نشستن آن بوده ایم، اگرچه رنو 5 EV در سال آینده عرضه می شود. یا بیشتر اولین حضور در جشنواره سرعت گودوود امسال، هیوندای چندین تغییر کلیدی در کراس اوور برقی فروتن خود ایجاد کرده است تا آن را به عنوان یک هات هاچ عملکردی شکل دهد. عجیب است که هیوندای همچنین انتخاب کرده است که یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه شبیه سازی شده را در Ioniq 5 N قرار دهد تا تجربه رانندگی جذاب تر از یک خودروی برقی معمولی باشد.

همراه با سخت‌افزار ارتقا یافته، هیوندای بسیاری از ترفندهای نرم‌افزاری از جمله N پدال هیوندای را نیز در نظر گرفته است که از موتورهای داخل خودرو برای جابجایی گشتاور و وزن در سرتاسر خودرو استفاده می‌کند و امکان چرخش سریع، پاسخ‌گو و فرمان‌پذیری تیز را فراهم می‌کند. از طرف دیگر، Ioniq 5 N همچنین از موتورهای الکتریکی و نرم افزارهای هوشمند خود برای فعال کردن ویژگی N Drift Optimizer استفاده می کند، که به رانندگان کمک می کند در صورت لزوم خودرو را به پهلو بکوبند. با توجه به اینکه این یک خودروی الکتریکی است، Ioniq 5 N همچنین دارای e-LSD (دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی) در محور عقب و توزیع گشتاور کاملاً متغیر قابل تنظیم برای ارائه قدرت قوی است.

جولیان ون در مروه

یک شارژر خودروی الکتریکی EMPORIA 48 آمپر سطح 2 داخلی/خارجی در آمازون بخرید.