شیائومی 13 پرو در تحلیل دوربین از رقبای کوتاهی برخوردار است

مطابق با DxOMarkشیائومی 13 پرو از خطاهای فوکوس خودکار، ناپایداری نوردهی، آرتفکت های هاله ای، فشرده سازی تونال و دکمه شاتر آهسته رنج می برد. مورد دوم به ویژه در صحنه های با کنتراست بالا صادق است، که گرفتن اشیاء متحرک را دشوار می کند. این بدان معنا نیست که شیائومی 13 پرو دوربین های بدی دارد. برعکس، دستگاه در اکثر موارد عکس‌ها را به خوبی در معرض دید قرار می‌دهد و هنگام عکس‌برداری یا فیلم‌برداری، جزئیات مناسبی را ثبت می‌کند. شیائومی 13 پرو دارای دوربین زوم با کیفیت و همچنین محدوده دینامیکی گسترده در شرایط نور کم است.

شیائومی 13 پرو یکی از معدود گوشی های هوشمندی است که دارای دوربین اصلی 1 اینچی است که این شرکت با کمک لایکا آن را تنظیم کرده است. با این حال، تست‌های دوربین DxOMark نقاط ضعف متعددی را در مقایسه با سایر دستگاه‌های ممتاز نشان می‌دهد، همانطور که در طول آزمایشات خود متوجه شدیم. به عنوان مثال، شیائومی 13 پرو از Magic5 Pro که آنر ماه گذشته در MWC 2023 در بارسلونا به نمایش گذاشت، فاصله دارد. Magic5 Pro همچنان در رتبه اول گوشی های هوشمند DxOMark قرار دارد و Mate 50 Pro و Pixel 7 Pro به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

همین امر در مورد صدا، عمر باتری و نمایشگر شیائومی 13 پرو نیز صدق می کند که همگی کمتر از حد انتظار هستند. بار دیگر، پرچمداران نسل فعلی اپل، گوگل، آنر، هوآوی و سامسونگ شیائومی 13 پرو را در این زمینه تحت الشعاع قرار می دهند. برای مرجع، شیائومی 13 پرو در حال حاضر تنها گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت است و ممکن است چند ماه دیگر با شیائومی 13 اولترا این وضعیت را از دست بدهد. لطفاً بررسی شیائومی 13 پرو ما را برای نظرات کامل ما در مورد دستگاه و نحوه مقایسه آن با همتایان خود ببینید.

الکس آلدرسون – نویسنده ارشد فناوری – 7537 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2018