سبقت سکوهای دیزلی توسط تسلا نیمه امید را برای رانندگی پشت کامیون های سنگین به ارمغان می آورد

دانیل زلاتف
دانیل زلاتف – نویسنده فناوری – 808 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2021

این مشخصات و آزمایش‌های متعدد باعث شده است تا تسلا آنقدر مطمئن باشد که اعلام کند کامیون نیمه‌اش می‌تواند حتی در شیب ۶ درصدی سرعت خود را حفظ کند. با این حال، تا زمانی که نمونه‌های واقعی وجود داشته باشد که کامیون‌های برقی مانند تسلا Semi می‌توانند در نهایت به سناریوهای پرپیچ و خم عبور کامیون‌های طولانی مدت پایان دهند، بحث ارزان است.

Tesla Semi نیز تنها بازی در شهر نیست، زیرا بسیاری از خودروسازان دیگر مانند ولوو اکنون دارای دکل‌های برقی هستند، بنابراین در برخی مواقع آن سبقت‌های طاقت‌فرسا از کامیون‌های ICE ممکن است به چیزی از گذشته تبدیل شود.

تا زمانی که سکوهای الکتریکی به بازار بیایند، یعنی همانطور که تسلا ادعا می کند Semi آن تقریباً 3 برابر قوی تر از کامیون های معمولی دیزلی است. در حالی که مشخصات دقیق Tesla Semi هنوز فاش نشده است، پیکربندی سه موتوره آن احتمالاً 1000+ اسب بخار تولید می کند و حداکثر گشتاور در هر سرعتی در دسترس است.

متداول ترین موتورهای دیزلی که برای نیرو دادن به کامیون های نیمه مسافت طولانی در ایالات متحده استفاده می شوند، به جای عملکرد، برای طول عمر بهینه شده اند. موتورهای آنها به طور متوسط ​​6 سیلندر با خروجی حدود 600 اسب بخار و 1850 پوند گشتاور دارند. با این حال، حتی آن 600 اسب بخار نیز زمانی که یک نیمه پر بار شروع به عبور از دیگری در جاده صاف می کند، کافی نیست.

دقیقاً در آنجاست که یک تسلا نیمه بارگیری شده ثبت کرده است تا به راحتی از دو کامیون دیزلی پشت سر هم سبقت بگیرد، قبل از اینکه جلوی آنها بنشیند تا به راه شاد خود ادامه دهد. به نظر می‌رسد که این کار را نسبتاً بدون زحمت انجام می‌دهد، با یک SUV آئودی در کنار آن.

دانیل که از زمان جاسوسی صنعتی رایانه‌های اپل و زمان پیکسل‌سازی‌شده نینتندو، مورد علاقه‌ی فناوری قرار گرفته بود، زمانی که رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها هنوز یک چیز کمیاب بودند، رفت و یک باشگاه بازی افتتاح کرد. امروزه، شیفتگی به مشخصات و سرعت نیست، بلکه به سبک زندگی مربوط می شود که رایانه های موجود در جیب، خانه و ماشین ما را به آن سوق داده اند، از طومار بی نهایت و خطرات حریم خصوصی گرفته تا احراز هویت هر ذره و حرکت وجود ما.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Diesel-rigs-overtake-by-Tesla-Semi-brings-hope-for-driving-behind-heavy-trucks.734871.0.html

یکی از این نمونه‌ها از گذرگاه Donner Pass – یک گذرگاه کوهستانی 7056 فوتی در سیرا نوادا – که شیب سربالایی آن از 7٪ شروع می‌شود، گرفته شده است. دکل های بزرگ معمولاً آن را با سرعت کمتر از 50 مایل در ساعت می پوشانند و خطوط سمت راست برای کامیون های کندتر در مناطق شیب دار وجود دارد.

برای همیشه طول می کشد تا یک کامیون از دیگری سبقت بگیرد، همانطور که بسیاری از رانندگانی که این بدبختی را داشته اند که در خط سریع پشت یک کامیون قرار گرفته اند، می توانند تأیید کنند. در یک تپه شیب دار، وضعیت به حدی بدتر می شود که کامیون ها به ندرت سعی می کنند از کنار یکدیگر عبور کنند زیرا برای همیشه مسیر را مسدود می کنند.

اتصال دیواری 48A تسلا را با کابل 24 اینچی در آمازون دریافت کنید