اینتل با گروه بندی پردازنده های Raptor Lake-U Refresh و Meteor Lake تحت نام تجاری Core جدید، گیج می شود.

من اولین بار در حدود هفت سالگی به دنیای شگفت انگیز IT & C قدم گذاشتم. من فوراً مجذوب گرافیک های کامپیوتری شدم، چه از بازی ها و چه برنامه های سه بعدی مانند تری دی مکس. من همچنین یک خواننده مشتاق داستان های علمی تخیلی، یک علاقه مند به اخترفیزیک و یک متخصص رمزنگاری هستم. من در سال 2006 شروع به نوشتن مقالات مرتبط با رایانه شخصی برای Softpedia و چند وبلاگ کردم. در تابستان 2017 به تیم Notebookcheck پیوستم و در حال حاضر یک نویسنده ارشد فناوری هستم که بیشتر اخبار مربوط به پردازنده، GPU و لپ تاپ را پوشش می دهد.

سیستم نام تجاری جدید دو لایه در ابتدا به این نکته اشاره داشت که سری Core Ultra و Core 3/5/7 فقط دارای پردازنده های Meteor Lake هستند، اما مجموعه جدیدی از اسلایدها که توسط اینتل چین منتشر شده است، روشن می کند که سری Core 3/5/7 دارای ویژگی های خاص خواهد بود. فقط مدل های Raptor Lake-U Refresh. علاوه بر این، پردازنده‌های Raptor Lake-HX Refresh و Raptor Lake-S Refresh برند Core i3/i5/i7/i9 را دریافت خواهند کرد.



منبع: https://www.notebookcheck.net/Intel-confuses-by-grouping-Raptor-Lake-U-Refresh-and-Meteor-Lake-CPUs-under-new-Core-branding.727723.0.html

یک توضیح احتمالی برای این روش طبقه‌بندی می‌تواند این باشد که مدل‌های HX و S همچنان بر روی گره‌های Intel 7 تولید می‌شوند، در حالی که مدل‌های U به همراه پردازنده‌های Meteor Lake از گره‌های جدید اینتل 4 استفاده می‌کنند. اینتل اشاره کرد که سری Meteor Lake فقط دارای پردازنده‌های موبایل کارآمد با طراحی جدید مبتنی بر کاشی است که ظاهراً نمی‌توان آن را برای مدل‌های دسکتاپ و موبایل‌های رده بالا در زمان عرضه اواخر سال 2023 تطبیق داد. اولین پردازنده‌های دسکتاپ و موبایل پیشرفته که از دو نوع Ultra و غیرi Core جدید استفاده می‌کنند، به احتمال زیاد با سری Arrow Lake که در سال 2024 عرضه می‌شوند، عرضه خواهند شد.

زیر 300 USD/Euro، زیر 500 USD/Euro، 1000 USD/Euro، برای دانشجویان دانشگاه، بهترین نمایشگرها

10 گوشی برتر
گوشی‌های هوشمند، فبلت‌ها، ≤6 اینچی، گوشی‌های هوشمند دوربین

(منبع تصویر: Videocardz)
(منبع تصویر: Videocardz)