اپل macOS 14 Sonoma را معرفی کرد، ویجت‌های دسکتاپ و حالت بازی را به مک‌های مک می‌آورد

کوجیما وارد شد و این را اعلام کرد کات کارگردان Death Stranding به macOS خواهد آمد و تمرکز اپل بر روی بازی را بیشتر می کند. این عنوان از Metal 3 (آخرین تکرار API گرافیکی اپل که قرار است اواخر امسال معرفی شود) و ارتقاء مقیاس MetalFX پشتیبانی می کند. انتظار می رود سایر بازی های کوجیما پروداکشن در آینده به macOS بیایند.

WWDC مجموعه ای از به روز رسانی های نرم افزاری معمولی، از جمله آخرین نسخه macOS را معرفی کرد. MacOS 14 که «Sonoma» نامیده می‌شود، ویژگی‌های جدیدی از جمله ویجت‌های دسکتاپ تعاملی، حالت بازی و غیره را به همراه دارد.

اپل همچنین «حالت بازی» را با کمک توسعه‌دهنده بازی هیدئو کوجیما معرفی کرد. حالت بازی، قدرت و منابع پردازنده و پردازنده گرافیکی را برای اولویت بندی بازی در حال اجرا تغییر می دهد. همچنین تأخیر دستگاه های بی سیم متصل مانند AirPods یا کنترلر پلی استیشن را کاهش می دهد. حالت بازی در سطح سیستم‌عامل اجرا می‌شود، که باید عنوان را آگنوستیک کند. به عبارت دیگر، Game Mode با هر عنوانی که در macOS اجرا شود کار می کند.

اپل نمایش macOS Sonoma را با ویجت های دسکتاپ آغاز کرد. در حالی که macOS سال‌ها در این مرحله دارای ویجت‌ها بوده است، اما آنها به یک نمای ویجت جداگانه منتقل شده‌اند. اکنون، ویجت ها را می توان آزادانه روی دسکتاپ قرار داد. ویجت های دسکتاپ جدید نیز تعاملی هستند و به کاربران این امکان را می دهند که به جای باز کردن یک برنامه اختصاصی، اقدامات را مستقیماً از طریق ویجت مرتبط انجام دهند. به عنوان مثال، شخصی می تواند یک ترموستات هوشمند متصل را از طریق ویجت دسکتاپ کنترل کند نه اینکه روی ویجت کلیک کند و یک برنامه برای ترموستات باز کند.

سام مدلی
سام مدلی – نویسنده ارشد فناوری – 1256 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2016

من تمام عمرم یک متخصص کامپیوتر بودم. پس از فارغ التحصیلی از کالج در رشته ریاضیات، چند سال قبل از اینکه به عنوان مدیر پایگاه داده مشغول به کار شوم، در امور مالی و بانکی کار کردم. من در اکتبر 2016 کار با Notebookcheck را شروع کردم و از نوشتن اخبار و نقدها لذت بردم. من همچنین برای سایر رسانه‌ها از جمله UltrabookReview و GeeksWorldWide، با تمرکز بر راهنمایی مصرف‌کننده و بازی‌های ویدیویی، نوشته‌ام. حوزه های مورد علاقه من شامل جنبه تجاری فناوری، بازی های قدیمی، لینوکس و ابزارهای نوآورانه است. وقتی روی وسایل الکترونیکی نمی نویسم یا با دستگاهی کار نمی کنم، یا بیرون با خانواده ام هستم، از یک بازی ویدیویی ده ساله لذت می برم، یا درام یا پیانو می نوازم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Apple-debuts-macOS-14-Sonoma-brings-desktop-widgets-and-Game-Mode-to-Macs.723997.0.html

Sonoma همچنین یک “Presenter Overlay” جدید برای بهبود کنفرانس از راه دور ارائه خواهد کرد. این ویژگی نمایه شما را (که از طریق دوربین رایانه گرفته شده است) بر روی هر چیزی که روی صفحه نمایش داده می شود قرار می دهد. کاربران کنترل مناسبی بر نحوه قرار گرفتن تصویرشان بر روی دسکتاپ خود خواهند داشت، از جمله اندازه خود و افزودن برخی جلوه های AR. این ویژگی در کل سیستم کار می کند، به این معنی که باید در هر برنامه چت ویدیویی کار کند.