اپل تاریخ عرضه iPadOS 16 و macOS Ventura را تایید کرد

اپل سرانجام ماه‌ها پس از عرضه هر دو به‌روزرسانی سیستم‌عامل، در دسترس بودن iPadOS 16 و macOS Ventura را تأیید کرد. این جفت در کنار آی‌پد (نسل دهم) و دو تبلت جدید آی‌پد پرو معرفی شده‌اند، این جفت از ۲۴ اکتبر عرضه می‌شود و آی‌پد او اس ۱۶ قبل از شروع عرضه هر آی‌پد جدید در دسترس خواهد بود. به عبارت دیگر، سه آیپد امروزی همگی باید با آخرین نسخه iPadOS عرضه شوند.

طبق گفته اپل، iPadOS 16 از تمام مدل های iPad Pro و همچنین iPad Air 3، iPad 5 و iPad mini 5 یا جدیدتر پشتیبانی می کند. مسلماً بزرگترین تغییر بین iPadOS 15 و iPadOS16 Stage Manager است که با تمام مدل های iPad Pro منتشر شده از سال 2018 و جدیدترین iPad Air سازگار است. علاوه بر این، iPadOS 16 پشتیبانی از مانیتور خارجی بهبود یافته را برای iPadها و همچنین یک برنامه اختصاصی آب و هوا و ادغام Matter در برنامه Home به ارمغان می آورد.

الکس آلدرسون
الکس آلدرسون – نویسنده ارشد فناوری – 6709 مقاله منتشر شده در Notebookcheck از سال 2018

قبل از نوشتن و ترجمه برای Notebookcheck، برای شرکت های مختلفی از جمله Apple و Neowin کار می کردم. من لیسانس تاریخ و سیاست بین المللی از دانشگاه لیدز دارم که از آن زمان به مدرک حقوق تبدیل شده ام. از چت کردن در توییتر یا Notebookchat خوشحالم.


منبع: https://www.notebookcheck.net/Apple-confirms-iPadOS-16-and-macOS-Ventura-release-dates.662826.0.html

در همین حال، macOS Ventura با تمام مدل‌های iMac، MacBook و MacBook Pro که از سال 2017 به بعد معرفی شده‌اند، سازگار است. برعکس، پشتیبانی از مک مینی و مک بوک ایر تنها به سال 2018 باز می گردد، در حالی که تمامی دستگاه های مک پرو فروخته شده قبل از سال 2019 حذف شده اند. MacOS Ventura مانند iPadOS 16 از Stage Manager و یک برنامه اختصاصی آب و هوا پشتیبانی می کند. علاوه بر این، اپل اپلیکیشن Watch را به macOS منتقل کرده و عملکرد جستجوی Spotlight آن را اصلاح کرده است. همچنین، macOS Ventura از انتقال دوربین پشتیبانی می‌کند که اپل در اوایل سال جاری نشان داد. می توانید جزئیات بیشتری در مورد آن بیابید iPadOS 16 و macOS در راه است از طریق پیوندهای وب سایت اپل.